Na początku grudnia 2025 roku WTA i Mercedes-Benz ogłosiły zawarcie nowej, długoterminowej współpracy. Od 1 stycznia 2026 roku niemiecka marka samochodów zostanie partnerem kobiecego tenisa. Partnerstwo ma na celu przyspieszenie dynamicznego rozwoju sportu, zwiększenie jego widoczności i globalne wzmocnienie pozycji zawodniczek.
Gigant samochodowy będzie wizualnie obecny na turniejach WTA 1000, 500 i 250. Zapewni także flotę zawodniczkom i ich zespołom. Zgodnie z informacjami BBC kontrakt ma obowiązywać przynajmniej przez dziesięć lat, a Mercedes przeleje na konta WTA 50 mln dol. – pisze tenisklub.pl.
„Nasze partnerstwo z WTA to wyraz uznania dla kobiet, które na nowo definiują przyszłość sportu – zarówno na korcie, jak i poza nim. Ich zaangażowanie i nieustanne dążenie do rozwoju odzwierciedlają nasze własne zaangażowanie w innowacje. Wspierając ich historie na arenie międzynarodowej, Mercedes-Benz chce inspirować nowe talenty, angażować kibiców i klientów na całym świecie oraz pokazywać, jaki potencjał może drzemać w człowieku” – skomentowała Christina Schenck, Vice President Digital & Communications and Head of Investor Relations, Mercedes-Benz Group AG.
Marina Storti, prezes WTA Ventures, podkreśliła, że pozyskanie tak silnego i zaufanego partnera to kluczowy moment dla WTA.
Debiut reklamy Mercedes-Benz na siatce kortowej planowany jest już na luty 2026 roku podczas turniejów Mubadala Abu Dhabi Open i Ostrava Open. (mb)
Źródło: wtatennis.com


