Instytut Monitorowania Mediów przygotował raport medialności klubów ORLEN Superligi i ORLEN Superligi Kobiet za okres od 1 września do 30 listopada 2025 roku. Podsumowanie obejmujące prasę, radio, telewizję, Internet oraz media społecznościowe pokazuje duże zainteresowanie rozgrywkami w przestrzeni medialnej.
ORLEN Wisła Płock przed Industrią Kielce
Największą liczbę publikacji wśród klubów ORLEN Superligi zanotowała ORLEN Wisła Płock, o której w tym okresie ukazało się 10 507 materiałów medialnych. Na drugim miejscu znalazła się Industria Kielce z wynikiem 9 889 publikacji, a podium zamknęła Corotop Gwardia Opole z liczbą 3 839 publikacji. Wysokie wyniki odnotowały również PGE Wybrzeże Gdańsk (3 598) oraz Rebud KPR Ostrovia (3 101).

PGE MKS El-Volt Lublin liderem zestawienia
Wśród zespołów ORLEN Superligi Kobiet najczęściej pojawiającym się w mediach klubem był PGE MKS El-Volt Lublin, o którym odnotowano 3 438 publikacji. Drugie miejsce zajęło KGHM Zagłębie Lubin (2 028 publikacji), a trzecie Energa Start Elbląg (1 873 publikacje). Tuż za podium uplasowały się KPR Gminy Kobierzyce (1 837) oraz Enea MKS Gniezno (1 799), które również odnotowały silną obecność medialną w analizowanym okresie.

Zasięg i wartość medialna – Industria Kielce przed ORLEN Wisłą Płock
W dalszej części raportu Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował zasięg oraz wartość ekwiwalentu reklamowego (AVE).
Zdecydowanym liderem tego zestawienia pozostaje Industria Kielce, której łączny zasięg medialny wyniósł ponad 309 milionów kontaktów, a wartość AVE oszacowano na niemal 52 mln zł.
Na drugim miejscu uplasowała się ORLEN Wisła Płock – 250 mln zasięgu i ponad 44 mln zł AVE potwierdzają silną pozycję klubu w polskim sporcie. Podium uzupełniła Corotop Gwardia Opole, której działania komunikacyjne przełożyły się na ponad 56 mln zasięgu oraz 15 mln zł ekwiwalentu reklamowego.


PGE MKS El-Volt Lublin ponownie na czele
W zestawieniu medialnym drużyn ORLEN Superligi Kobiet najwyższe pozycje zajęły PGE MKS El-Volt Lublin, KPR Gminy Kobierzyce oraz KGHM Zagłębie Lubin.
Liderem rankingu został PGE MKS El-Volt Lublin, którego materiały medialne osiągnęły zasięg ponad 52,7 mln kontaktów, a wartość ekwiwalentu reklamowego (AVE) wyniosła imponujące 21,8 mln zł.

Drugie miejsce zajął KPR Gminy Kobierzyce z wynikiem 25 mln zasięgu i 6,6 mln zł AVE, a podium zamknęło KGHM Zagłębie Lubin (22,6 mln zasięgu, 5,1 mln zł AVE).



