Fundacja COMMITMENT TO EUROPE arts&business opracowała „Raport z ilościowych badań sponsoringu kultury i sztuki 2008”. Głównym założeniem projektu było zbadanie sposobów rozumienia sponsoringu, postaw przedstawicieli biznesu wobec zaangażowania w taką działalność, ze szczególnym uwzględnieniem sfery kultury i sztuki.
Tegoroczne badania zostały poszerzone o zagadnienia dotyczące odpowiedzialności społecznej firm. Decyzję o włączeniu CSR-u w zakres badanej problematyki podjęto w oparciu o wyniki badań z 2006 roku, które wskazały, że sponsorowanie kultury jest powszechnie uznawane za działanie z zakresu odpowiedzialności społecznej firm. Badanie przeprowadzono w oparciu o kwestionariusz rozesłany do 500 największych firm (na podstawie rankingu Rzeczpospolitej), spośród których na ankietę odpowiedziały 102 najbardziej zaangażowane w sponsoring kultury, sztuki i edukacji w Polsce. Pełną wersję raportu, którego patronem medialnym jest PRoto, przedstawimy niebawem w serwisie. (psp)


