Ostatni numer Marketingu w Praktyce próbuje znaleźć odpowiedź na pytanie „czym należy kierować się, aby reklama mogła okazać się skutecznym komunikatem społecznym”. Miesięcznik daje takie oto odpowiedzi: po pierwsze, przewodnia idea kampanii społecznej powinna być jasno i precyzyjnie sformułowana. Po drugie, reklama powinna być emocjonalna i winna być przygotowana z wyczuciem. Po trzecie, w przekazie słownym nie powinno się zabraniać, a raczej radzić. Na koniec autorka artykułu, Magdalena Jędraszczyk, daje jeszcze jedno wskazanie: „Internet jako nowoczesne medium reklamy społecznej może być niezwykle skuteczne – po pierwsze, umożliwia syntezę wielu sposobów przekazu – słowa, dźwięku, obrazu (animacji, filmu, zdjęcia, grafiki). Wpływa to na wyrazistość i perswazyjność komunikatu. Ponadto jest globalną kopalnią wiedzy i informacji – system linków i odnośników pozwala w nieskończoność zgłębiać zjawisko”.


