Kategoria Young Clients jest „paszportem” do Young Creatives Competition Festiwalu Cannes Lions. To oznacza, że zwycięski team polskiej edycji konkursu wyjedzie do Cannes zmierzyć się z teamami klienckimi – zwycięzcami konkursów lokalnych z innych krajów. Wystarczy zgłosić swój zespół – ostateczny termin już 12 marca.
Celem konkursu jest wyłonienie młodych marketerów, którzy potrafią współpracować ze swoimi partnerami w agencji reklamowej oraz popularyzacja standardów takiej współpracy.
Zadaniem uczestników jest stworzenie inspirującego briefu kreatywnego do kampanii społecznej i zaprezentowanie go przed jury złożonym z przedstawicieli działów kreacji oraz strategii agencji reklamowych i domów mediowych. „Polska edycja konkursu nieco różni się od wersji Canneńskiej. Jurorzy będą brać pod uwagę spójność briefu, jego klarowność, jasne określenie oczekiwań wobec »agencji« oraz sposoby zainspirowania kreacji, a powstały brief będzie dodatkowo oceniany, jako punkt wyjścia do stworzenia efektywnej kampanii. Patronat nad kategorią sprawuje EFFIE Awards” – powiedziała Anna Zimecka, project director SAR.
Uczestnikami konkursu mogą być, reprezentujące firmę, dwuosobowe zespoły (których członkowie nie przekraczają 30 roku życia – urodzeni po 25 czerwca 1981), biegle władające językiem polskim i angielskim. Swoje kandydatury mogą zgłaszać jedynie za pośrednictwem firmy, dla której pracują.
Zwycięska praca będzie:
– prezentowana podczas Gali KTR, 24 kwietnia 2012 roku, razem ze zwycięzcami YC pozostałych 6 kategorii; zwycięzcy otrzymają statuetki KTR
– publikowana w katalogu KTR (corocznym wydawnictwie pokonkursowym).
Organizatorem konkursu jest Klub Twórców Reklamy oraz Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR – oficjalny przedstawiciel Cannes Lions w Polsce.
Terminy:
Deadline zgłoszeń: 12 marca 2012
Eliminacje: 24-25 marca 2012
Prezentacje: 26 marca 2012
Dodatkowe informacje na stronie. PRoto.pl jest partnerem wydarzenia.


