Ruszyła VII edycja konkursu Szpalty Roku, którego celem jest promowanie wysokich standardów w mediach firmowych i konsumenckich poprzez wyróżnienie najlepszych projektów. W jury konkursu zasiadają branżowi eksperci, którzy oceniają publikacje zarówno pod względem merytorycznym, jak i estetycznym.
Od tegorocznej edycji magazyny dla klientów będą oceniane w dwóch kategoriach: B2B i B2C.
Aplikacje mobilne, oceniane dotychczas osobno, włączone zostały do kategorii głównej: „Elektroniczna komunikacja dla klientów”.
Nowością w konkursie jest pojawienie się trzech kategorii oceniających całościowy proces komunikacji firmowej:
– Komunikacja dla pracowników (strategia i wdrożenie)
– Komunikacja dla klientów B2B (strategia i wdrożenie)
– Komunikacja dla klientów B2C (strategia i wdrożenie)
„Przy ocenie projektów zgłoszonych do tej kategorii duże znaczenie będzie miała efektywność wdrożonych działań” – podkreśla Urszula Radzińska, prezes Stowarzyszenia Prasy Firmowej, organizatora konkursu.
Zmienia się także skład jury. Tegorocznym obradom będzie przewodzić dr Jacek Wasilewski – ekspert w zakresie retoryki medialnej i skuteczności przekazu. Prace oceniane będą także przez Dominika Kaznowskiego (PWN), Jacka Piotrowskiego (Agora), Jacka Prześlugę (Studio ITP), Pawła Sanowskiego (IMM), Aleksandra Salę (Kolibro) i Rościsława Szwedowa (Murator).
W każdej kategorii jury wyłoni finalistów – informacja na ten temat zostanie opublikowana 7 maja na stronie konkursu. Uroczysta gala, podczas której jurorzy wyłonią spośród finalistów laureatów Złotych, Srebrnych i Brązowych Szpalt, odbędzie się 21 maja.
Galę poprzedzi konferencja „Power of Content Marketing”. W tym roku w całości będzie ona poświęcona ROI i mierzeniu efektywności działań content marketingowych.
Gościem specjalnym gali będzie dr Clemens Koob (wykładowca Munich School of Management, MD szwajcarskiej agencji Zehnvier), który opowie o ustalaniu celów strategicznych i planowaniu projektów, mających realizować cele.
Podczas konferencji wystąpią także: Aleksander Sala (Kolibro), Anna Robotycka (faceADDICTED).
Program konferencji wciąż jest dopracowywany, aby w pełni odpowiedział na potrzeby osób mających na co dzień styczność z procesami komunikacji firmowej.
Działania komunikacyjne to w firmach wciąż „nice to have”, zamiast „must have”. Chcemy pokazać, że dobrze zaplanowane i wdrożone projekty realnie przekładają się na biznes – dodaje Urszula Radzińska.
UWAGA!
W konkursie mogą brać udział zarówno firmy, jak i agencje realizujące projekty komunikacyjne dla firm.
Mogą zostać zgłoszone projekty opublikowane/zrealizowane między 1 kwietnia 2013 r. a 1 marca 2014 r.
Zgłoszenia przyjmowane będą do 17 marca 2014 r.
Więcej szczegółów na stronie: szpaltyroku.pl
PRoto.pl jest patronem medialnym wydarzenia.


