piątek, 19 grudnia, 2025

Marka: Chopin

W Biznesie Warszawskim czytamy o sukcesywnym wzmacnianiu promocji naszej eksportowej marki: Fryderyka Chopina. Według autorki artykułu, Lucyny Okoń, ważnym elementem w tym procesie była ostatnia edycja Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego jego imienia. „Konkurs, choć stanowi bardzo ważny element kreowania obrazu chopinowskiego dziedzictwa w zbiorowej świadomości zarówno w kraju, jak i na arenie międzynarodowej, jest przedsięwzięciem, które odbywa się raz na pięć lat” – zauważa autorka. Ponadto ostatnio jego sytuacja finansowa była oparta głównie o hojność sponsorów.
W 2001 Sejm ustanowił uchwałę o ochronie dziedzictwa Fryderyka Chopina. Ustawa nie tylko określiła, co stanowi dziedzictwo Fryderyka Chopina, ale i powołała instytucję finansową odpowiedzialną za ochronę tych dóbr. Dzięki ustawie powstał Narodowy Instytut Fryderyka Chopina, a w ramach Strategii Rozwoju Kultury na lata 2004-2006 znalazł się program Dziedzictwo Fryderyka Chopina 2010 jako „wieloletni program inwestycyjny na lata 2005-2010”. Ponadto w 2005 doszło do porozumienia pomiędzy Ministerstwem Kultury, Towarzystwem im. F. Chopina i Narodowym Instytutem. Na jego mocy Towarzystwo ma wyłączność na organizację konkursów oraz markę wydarzenia. Instytucje podjęły także decyzję o budowie nowoczesnego Centrum Chopinowskiego. Będzie ono pełniło funkcję naukowo-edukacyjną, a swoje siedziby będą w nim miały wszystkie instytucje związane z upowszechnianiem dorobku artystycznego Chopina.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj