Na łamach Pulsu Biznesu można przeczytać artykuł na temat społecznego zaangażowania firm ze Skandynawii. „Przedsiębiorstwa szwedzkie, norweskie, fińskie, duńskie są znane z wielkiej troski o swoich pracowników i środowisko” – pisze Agata Hernik, autorka artykułu. Dlatego skandynawskie firmy wchodzące również na polski rynek wnoszą własną koncepcję społecznej odpowiedzialności w biznesie. „Często jest to kompleksowa strategia włączona w politykę firmy, która buduje jej wizerunek oraz przewagę konkurencyjną” – mówi Mats Johannson, prezes Skandynawsko-Polskiej Izby Gospodarczej.
Firmy skandynawskie wchodząc na zagraniczne rynki kierują się tymi samymi zasadami, co „u siebie”, dlatego gwarantują pracownikom korzystne warunki zatrudnienia, dbają o środowisko naturalne, organizują samorządy gospodarcze i angażują się w sprawy lokalne. Przykładami społecznie zaangażowanych skandynawskich firm w Polsce są m.in.: Kancelaria Peter Nielsen & Partners Law Office, która wspierała finansowo projekty Zamku Królewskiego w Warszawie i Muzeum w Wilanowie; Nordea Bank Polska angażująca się w pomoc dzieciom; Radisson SAS, który od 2001 roku realizuje program „Odpowiedzialni w biznesie” oraz Vattenfall wspierający rozwój robotyki mobilnej w ramach programu „Mój pomysł w biznesie”. Właśnie takie postępowanie skandynawskich firm sprawia, że są chętnie widziane na wszystkich rynkach.


