Na łamach miesięcznika Press możemy przeczytać artykuł dotyczący działań marketingowych branży deweloperskiej. „Firmy deweloperskie zabiegają o klientów z grubym portfelem. By ich zdobyć, korzystają z bardziej wyrafinowanych metod marketingowych niż ogłoszenia w prasie” – czytamy w tekście. Jak zaznacza autor artykułu Paweł Sierpiński, chcą oni, aby sprzedawane przez nich mieszkania kojarzyły się z wyjątkowością i elitarnością. Dlatego starannie dobierają sposoby docierania do klientów.
Wiele firm decyduje się na sponsorowanie takich wydarzeń jak np. turnieje golfowe lub wydarzenia kulturalne. W branży deweloperskiej, na początku prowadzenia działań marketingowych, najważniejsze jest przygotowanie bazy danych potencjalnych klientów. Później informacje o deweloperze rozprzestrzeniają się tzw. „pocztą pantoflową”. „Deweloperzy chętnie korzystają z usług agencji PR. 45 proc. Polaków za najbardziej wiarygodne uważa bowiem informacje pochodzące z artykułów, audycji radiowych i telewizyjnych” – czytamy w artykule.
Działanie agencji PR-owskich jest bardzo istotne w przypadku zaistnienia sytuacji kryzysowych, na które branża deweloperska jest szczególnie podatna. Zdaniem Norberta Kilena, dyrektora strategicznego agencji On Board PR, taka sytuacja jest związana z tym, że „zakupowi mieszkania towarzyszą zawsze duże emocje. Dlatego ewentualne niedopatrzenia czy opóźnienia powodują wielkie wzburzenie klientów”. Jak pisze Paweł Sierpiński, „specjaliści od rynku nieruchomości przewidują, że boom mieszkaniowy zakończy się w latach 2008-2010. Dlatego niektórzy deweloperzy zaczynają dostrzegać konieczność inwestowania w reklamę wizerunkową”. Izabela Rzeczkowska, główna specjalistka ds. marketingu w Budimex Nieruchomości Inwestycje, przyznaje „Chcemy rozpocząć kampanię wizerunkową. Musimy dotrzeć do klientów, którzy kupno mieszkania planują za kilka lat. Szykujemy się na czasy, kiedy będzie gorzej”.


