poniedziałek, 15 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościDeweloperzy celują w klientów

Deweloperzy celują w klientów

Na łamach miesięcznika Press możemy przeczytać artykuł dotyczący działań marketingowych branży deweloperskiej. „Firmy deweloperskie zabiegają o klientów z grubym portfelem. By ich zdobyć, korzystają z bardziej wyrafinowanych metod marketingowych niż ogłoszenia w prasie” – czytamy w tekście. Jak zaznacza autor artykułu Paweł Sierpiński, chcą oni, aby sprzedawane przez nich mieszkania kojarzyły się z wyjątkowością i elitarnością. Dlatego starannie dobierają sposoby docierania do klientów.
Wiele firm decyduje się na sponsorowanie takich wydarzeń jak np. turnieje golfowe lub wydarzenia kulturalne. W branży deweloperskiej, na początku prowadzenia działań marketingowych, najważniejsze jest przygotowanie bazy danych potencjalnych klientów. Później informacje o deweloperze rozprzestrzeniają się tzw. „pocztą pantoflową”. „Deweloperzy chętnie korzystają z usług agencji PR. 45 proc. Polaków za najbardziej wiarygodne uważa bowiem informacje pochodzące z artykułów, audycji radiowych i telewizyjnych” – czytamy w artykule.
Działanie agencji PR-owskich jest bardzo istotne w przypadku zaistnienia sytuacji kryzysowych, na które branża deweloperska jest szczególnie podatna. Zdaniem Norberta Kilena, dyrektora strategicznego agencji On Board PR, taka sytuacja jest związana z tym, że „zakupowi mieszkania towarzyszą zawsze duże emocje. Dlatego ewentualne niedopatrzenia czy opóźnienia powodują wielkie wzburzenie klientów”. Jak pisze Paweł Sierpiński, „specjaliści od rynku nieruchomości przewidują, że boom mieszkaniowy zakończy się w latach 2008-2010. Dlatego niektórzy deweloperzy zaczynają dostrzegać konieczność inwestowania w reklamę wizerunkową”. Izabela Rzeczkowska, główna specjalistka ds. marketingu w Budimex Nieruchomości Inwestycje, przyznaje „Chcemy rozpocząć kampanię wizerunkową. Musimy dotrzeć do klientów, którzy kupno mieszkania planują za kilka lat. Szykujemy się na czasy, kiedy będzie gorzej”.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Poprzedni artykuł
Następny artykuł