poniedziałek, 15 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościJak wykorzystać targi?

Jak wykorzystać targi?

W magazynie Rynki Zagraniczne znajdujemy artykuł dotyczący wykorzystania targów w działaniach promocyjnych i wizerunkowych. „Aż 91% przedsiębiorstw uważa, że nawet internet nie jest w stanie zastąpić targów – dowodzą amerykańskie badania na temat skuteczności targów w nawiązywaniu kontaktów handlowych. Badania te wykazały również, że przedsiębiorcy potrzebują kontaktów osobistych (aż 56%), ale także chcą zobaczyć produkt i o nim porozmawiać (36%), a odpowiedzi, które uzyskają podczas trwania imprezy, są znacznie bardziej wyczerpujące” – czytamy w artykule.
Targi są również szansą na zaznaczenie obecności firmy na rynku oraz wzmocnienia jej marki i najlepszym miejscem na realizowanie wielu celów równocześnie. Eksperci z brytyjskiego AEO (Association of Exhibition Organisers) twierdzą, że przedsiębiorstwa uczestniczące w targach powinny koncentrować się na sześciu płaszczyznach: sprzedaży, relacjach z klientami, badaniach marketingowych, budowaniu marki, kanałach wspierających oraz współpracy z mediami. Dobre stanowisko targowe to nie tylko takie, które przyciągnie uwagę – pełen sukces zostanie osiągnięty wtedy, gdy będzie ono obsługiwane przez wyspecjalizowanych handlowców – „to głównie oni tworzą stoisko” – pisze Markowska. Na stanowisku ekspozycyjnym nie powinno zabraknąć materiałów informacyjnych. W przypadku imprez zagranicznych należy pamiętać o przygotowaniu folderów i ulotek w języku kraju, w którym odbywa się impreza.
W artykule znalazły się również rady, w jaki sposób można obniżyć koszt uczestnictwa w targach: warto zarezerwować stoisko wcześniej, gdyż często organizatorzy udzielają rabatów oraz zastanowić się nad wspólnym zorganizowaniem stoiska z inną firmą.
Po zakończeniu targów dobrze jest podsumować ich wyniki, rozważyć pozytywne elementy oraz zastanowić się, co należy jeszcze poprawić. „Do najważniejszych działań, które są do zrobienia po zakończeniu targów, należy wysyłanie materiałów na adresy wizytówek i ankiet”. Warto również sporządzać notatki z rozmów przeprowadzonych z odwiedzającymi stoisko podczas targów. Dzięki temu można dowiedzieć się, ile osób zatrzymało się przy stoisku oraz zdobyć kontakty do nich.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Poprzedni artykuł
Następny artykuł