wtorek, 16 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościPromocja polskiej żywności za granicą

Promocja polskiej żywności za granicą

Magdalena Kozmana na łamach Rzeczpospolitej pisze o promocji polskiej żywności za granicą. „W tym roku Bruksela dofinansuje trzy kampanie reklamujące polską żywność. W promocji rodzimych przysmaków pomóc mają gwiazdy telewizyjnych programów kulinarnych” – czytamy w artykule. Inicjatorem działań promocyjnych jest Agencja Rynku Rolnego, która w 2005 roku otrzymała dotację z Unii Europejskiej na promocję żywności regionalnej i tradycyjnej.
O dotacje z UE mogą starać się również stowarzyszenia branżowe. Jak dowiadujemy się z artykułu w 2005 roku otrzymali je producenci mrożonek oraz firmy sprzedające soki z dodatkiem marchwi do Rumunii i Bułgarii. Obecnie wstępną akceptację otrzymali producenci drobiu, którzy sprzedają go do Niemiec. Planowany jest również projekt promocji polskiego czerwonego mięsa w Japonii, Chinach, Korei, Ukrainie i Rosji. ARR pozytywnie oceniła także akcję reklamowania polskiej wódki w Indiach, Chinach, Korei Południowej, Australii i Japonii o wartości ponad 6 mln euro. Liczni producenci wycofali się z projektu, choć wstępnie wszyscy byli zainteresowani uczestnictwem. Powodem jest nadmierne obciążenie podatkiem akcyzowym oraz spadek krajowej sprzedaży, które negatywnie wpływają na zyski.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj