Puls Biznesu zamieszcza artykuł dotyczący wartości korporacyjnych w przedsiębiorstwie. „Dobrze zdefiniowane wartości są jak kod genetyczny – powinny przekładać się na każdy obszar aktywności firmy” – mówi Norbert Ofmański z agencji On Board PR. W Polsce wciąż do rzadkości należą firmy definiujące cechy, z którymi utożsamiają się ich pracownicy. Dzieje się tak głównie dlatego, że przedsiębiorcy nie potrafią docenić znaczenia wartości w działaniach ich organizacji.
Zgodnie z wynikami raportu Corporate Values Index 2006 jedynie 22,5 % polskich firm wykorzystuje taką formę zarządzania i są to przede wszystkim największe firmy. Ofmański podkreśla, iż „(…) wartości powinny znajdować odbicie w misji i wizji firmy”. Autor artykułu Marcin Zawiśliński zauważa, iż wielu biznesmenów z dobrze rozwiniętych organizacji jest przekonanych, iż wdrożenie odpowiedniego systemu wartości może przyczynić się do większej wydajności pracowników, a także spowodować, iż będą oni mieć bardziej emocjonalny stosunek do swojego miejsca pracy. (jk)


