Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
W Katowicach o public relations. Konferencja PR Silesia Day już za nami. w konferencji pr silesia day, która odbyła się 22 maja 2019 roku w katowicach, wzięło udział blisko 150 osób. wydarzenie zostało zorganizowane przez śląski oddział polskiego stowarzyszenia public relations oraz międzywydziałowe stowarzyszenie dziennikarzy „mosty” z okazji jubileuszów obu organizacji: 25-lecia pspr i 20-lecia „mostów”. podczas konferencji ogłoszono powstanie projektu silesia public relations, którego celem będzie propagowanie wiedzy z zakresu rr-u i komunikacji. wydarzenie rozpoczęło się od przypomnienia przez dra bernarda grzonkę z instytutu dziennikarstwa uniwersytetu śląskiego historii i celów stowarzyszenia „mosty”. następnie dr krystian dudek, właściciel instytutu publico i przewodniczący zarządu śląskiego oddziału pspr, opowiedział o flagowym projekcie „prawdziwypr” obchodzącego swoje 25-lecie polskiego stowarzyszenia public relations. głos zabrali też justyna kalinowska, przewodnicząca „mostów”, prowadząca konferencję pr silesia day oraz założyciele tego stowarzyszenia – marcel kwaśniak i marcin kopczyński. następnie rozpoczęła się część merytoryczna, w ramach której głos zabrali prelegenci – członkowie zarządu śląskiego oddziału pspr oraz przedstawiciele świata mediów. „skuteczna komunikacja w czasie prosperity i kryzysu – jak to się robi” – tak zatytułowane było pierwsze wystąpienie, które wygłosił dr krystian dudek. opowiedział, jak budować skuteczną strategię pr z uwzględnieniem obrony przed sytuacjami kryzysowymi i realizacją działań naprawczych, a w prezentacji posłużył się konkretnymi studiami przypadków. o dziennikarstwie w dzisiejszych czasach oraz jego relacjach z pr-em opowiedział wieloletni dziennikarz telewizji polskiej i nowa tv, obecnie redaktor naczelny portalu silesia24 marek czyż, który zwrócił uwagę na zmieniająca się rzeczywistość medialną i coraz większą obecność i rolę influencerów. ewa stępniewicz i barbara kaźmierczak z vis-media mowiły z kolei o crowdfundingu – wyzwaniach i szansach z nim związanych na przykładzie projektu promocyjnego książki „kto mieszka za meblami?” autorstwa kilkuletniej poli stępniewicz. marek gajda na podstawie własnych doświadczeń na stanowisku rzecznika prasowego urzędu gminy w radlinie w powiecie wodzisławskim przybliżył natomiast tematykę pr samorządowego. beata kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy zus-u, w wystąpieniu „jak zarządzać marką – rzecz o zus-ie” opowiedziała o pracy rzecznika prasowego oraz o tym, jak kreować markę instytucji publicznej. przedstawiła też dane na temat zmiany postrzegania zus-u przez polaków. konferencję zakończyło wystąpienie agaty kalafarskiej-winkler, właścicielki agencji 5pr, która mówiła o tym, jak ważne jest budowanie i utrzymywanie dobrych relacji z mediami. efektem konferencji jest powołanie projektu silesia pr, który swoimi założeniami nawiązuje do projektu „prawdziwy pr”. celem projektu silesia pr będzie edukowanie z zakresu pr i promocja najwyższych standardów w branży. „patrząc na osoby zasilające branżę pr – często brakuje im praktycznej wiedzy, która pozwoliłaby na szybszą adaptację w środowisku pr. dlatego w gronie właścicieli agencji i specjalistów pr ze śląska, którzy dzielili się swoją wiedzą na tej konferencji – zdecydowaliśmy o powołaniu projektu silesia pr” – mówi dr krystian dudek. proto.pl było patronem medialnym konferencji. (mb).
W konferencji PR Silesia Day, która odbyła się 22 maja 2019 roku w Katowicach, wzięło udział blisko 150 osób. Wydarzenie zostało zorganizowane przez śląski oddział Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Międzywydziałowe Stowarzyszenie Dziennikarzy „Mosty” z okazji jubileuszów obu organizacji: 25-lecia PSPR i 20-lecia „Mostów”.
Podczas konferencji ogłoszono powstanie projektu Silesia Public Relations, którego celem będzie propagowanie wiedzy z zakresu RR-u i komunikacji.
Wydarzenie rozpoczęło się od przypomnienia przez dra Bernarda Grzonkę z Instytutu Dziennikarstwa Uniwersytetu Śląskiego historii i celów Stowarzyszenia „Mosty”. Następnie dr Krystian Dudek, właściciel Instytutu Publico i przewodniczący zarządu śląskiego oddziału PSPR, opowiedział o flagowym projekcie „PRawdziwyPR” obchodzącego swoje 25-lecie Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Głos zabrali też Justyna Kalinowska, przewodnicząca „Mostów”, prowadząca konferencję PR Silesia DAY oraz założyciele tego Stowarzyszenia – Marcel Kwaśniak i Marcin Kopczyński.

Następnie rozpoczęła się część merytoryczna, w ramach której głos zabrali prelegenci – członkowie zarządu śląskiego oddziału PSPR oraz przedstawiciele świata mediów.
„Skuteczna komunikacja w czasie prosperity i kryzysu – jak to się robi” – tak zatytułowane było pierwsze wystąpienie, które wygłosił dr Krystian Dudek. Opowiedział, jak budować skuteczną strategię PR z uwzględnieniem obrony przed sytuacjami kryzysowymi i realizacją działań naprawczych, a w prezentacji posłużył się konkretnymi studiami przypadków.
O dziennikarstwie w dzisiejszych czasach oraz jego relacjach z PR-em opowiedział wieloletni dziennikarz Telewizji Polskiej i Nowa TV, obecnie redaktor naczelny portalu Silesia24 Marek Czyż, który zwrócił uwagę na zmieniająca się rzeczywistość medialną i coraz większą obecność i rolę influencerów.
Ewa Stępniewicz i Barbara Kaźmierczak z Vis-Media mowiły z kolei o crowdfundingu – wyzwaniach i szansach z nim związanych na przykładzie projektu promocyjnego książki „Kto mieszka za meblami?” autorstwa kilkuletniej Poli Stępniewicz.

Marek Gajda na podstawie własnych doświadczeń na stanowisku rzecznika prasowego Urzędu Gminy w Radlinie w powiecie wodzisławskim przybliżył natomiast tematykę PR samorządowego. Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS-u, w wystąpieniu „Jak zarządzać marką – rzecz o ZUS-ie” opowiedziała o pracy rzecznika prasowego oraz o tym, jak kreować markę instytucji publicznej. Przedstawiła też dane na temat zmiany postrzegania ZUS-u przez Polaków. Konferencję zakończyło wystąpienie Agaty Kalafarskiej-Winkler, właścicielki agencji 5PR, która mówiła o tym, jak ważne jest budowanie i utrzymywanie dobrych relacji z mediami.
Efektem konferencji jest powołanie projektu Silesia PR, który swoimi założeniami nawiązuje do projektu „PRawdziwy PR”. Celem projektu Silesia PR będzie edukowanie z zakresu PR i promocja najwyższych standardów w branży. „Patrząc na osoby zasilające branżę PR – często brakuje im praktycznej wiedzy, która pozwoliłaby na szybszą adaptację w środowisku PR. Dlatego w gronie właścicieli agencji i specjalistów PR ze śląska, którzy dzielili się swoją wiedzą na tej konferencji – zdecydowaliśmy o powołaniu projektu Silesia PR” – mówi dr Krystian Dudek.
PRoto.pl było patronem medialnym konferencji. (mb)