Wybierz dowolny tekst i kliknij ikonę, aby posłuchać!
czwartek, 10 lipca, 2025
Strona głównaAktualnościTrwa głosowanie internautów w Konkursie Raporty Społeczne

Trwa głosowanie internautów w Konkursie Raporty Społeczne

Do 14 września internauci mogą oddawać głosy w Konkursie Raporty Społeczne, organizowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu i firmę Deloitte. Internauci mogą wybierać spośród 56 nadesłanych raportów. Głosy należy oddawać przez formularz na stronie raportyspoleczne.pl. Ogłoszenie wyników nastąpi 15 października podczas gali online.

W Konkursie Raporty Społeczne oceniane są raporty z zakresu społecznej odpowiedzialności i zrównoważonego rozwoju, raporty zintegrowane oraz sprawozdania na temat informacji niefinansowych. Do tegorocznej edycji zgłoszono 56 publikacji. Na tę liczbę składa się między innymi: 12 debiutów, 15 raportów zintegrowanych oraz 3 raporty organizacji pozarządowych.

Jak co roku jedna z nagród w Konkursie Raporty Społeczne zostanie przyznana przez internautów. Otrzyma ją raport, który zdobędzie najwięcej głosów w internetowym głosowaniu. Głosować na wybrane 3 publikacje można do 14 września.

W formularzu należy określić reprezentowaną grupę interesariuszy oraz wpisać swój adres e-mail niezbędny do weryfikacji oddanego głosu. Ważne by pamiętać, że głos zostanie zapisany w systemie dopiero po jego potwierdzeniu, co odbywa się przez kliknięcie linku przesłanego na podany adres e-mail. Dopiero wtedy głos jest ważny!

„Zaproszenie internautów do głosowania na najlepsze raporty społeczne jest ważną formą popularyzacji tematu i angażowania interesariuszy, ponieważ decyzje podejmuje szerokie grono odbiorców publikacji. Raporty niefinansowe i zintegrowane dostarczają informacji m.in. o zaangażowaniu społecznym i środowiskowym organizacji uczestniczących w konkursie, a pracownicy, konsumenci, kontrahenci i społeczności lokalne głosując mogą wyrazić opinię na temat tych działań” – komentuje Marzena Strzelczak, prezeska, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

„Należy podkreślić, że otoczenie regulacyjne w zakresie zrównoważonego rozwoju, w tym także ujawnień pozafinansowych, jest aktualnie przedmiotem wielu dyskusji. Inwestorzy i analitycy oczekują coraz większej profesjonalizacji raportów, w tym powiązania raportowania czynników ESG z danymi finansowymi. Dodatkowo, istotna jest także prezentacja planów działań w tych obszarach, ich wyników, w tym rzeczy których nie udało się zrealizować, a także strategii na utrzymanie ciągłość operacji i odporności biznesu w niestabilnych czasach. Presja interesariuszy, np. konsumentów czy regulatorów, na przedsiębiorstwa wskazuje kierunek przyszłych zmian w raportowaniu, zmierzający ku coraz większej transparentności w zakresie ujawniania odziaływania na klimat i zarządzania tym wpływem. W kontekście tak licznych oczekiwań względem raportów, szczególne znaczenie dla biorących udział w konkursie firm i organizacji mają głosy ich odbiorców. Są one istotną wskazówką tego, czy przyjęta forma raportowania spełnia oczekiwania, a publikowane raporty stanowią pełne, wiarygodne i przystępne źródło wiedzy o firmie i jej wpływie na otoczenie” – mówi Irena Pichola, Partner w Deloitte.

Z raportami zgłoszonymi do konkursu w 2020  roku i biorącymi udział w głosowaniu można zapoznać się w Bibliotece Raportów dostępnej na stronie.

Równocześnie z trwającym głosowaniem internautów toczą się prace jurorów, które pozwolą wybrać najlepsze raporty w kategoriach: najlepszy raport zintegrowany, najlepszy raport społeczny, najlepszy debiut, nagroda Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, nagroda jury dziennikarzy. Jury może również zdecydować o wyróżnieniach. W skład jury wchodzą specjaliści z zakresu raportowania, CSR oraz ze środowiska dziennikarskiego.

Głosowanie internautów odbywa się na stronie.

PRoto.pl jest patronem medialnym konkursu. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Wybierz i posłuchaj