Na łamach Harvard Business Review można przeczytać artykuł, w którym prezentowane jest nowe spojrzenie na działalność z zakresu CSR-u. Autorzy tekstu – Michael E. Porter i Mark R. Kramer – odpowiadają na pytanie, czy społeczna odpowiedzialność biznesu jest pożyteczną modą czy częścią strategii konkurencyjnej. Jak zauważają, coraz więcej firm angażuje się w tego typu działalność, powstaje coraz więcej raportów z zakresu CSR-u. Jednak autorzy dostrzegają także, że rankingi i raporty nie zawsze są rzetelne i obiektywne; ich twórcami są zaangażowane społecznie firmy, a nie osoby trzecie, które mogłyby z dystansu ocenić działalność danej firmy na tym polu.
W artykule znajdziemy rady, jak skutecznie prowadzić działania CSR-owe i jak tworzyć miarodajne rankingi. Gdyby firmy przy działaniach związanych z CSR-em stosowały te same metody i narzędzia, co przy podejmowaniu najważniejszych biznesowych decyzji, to – jak wskazuje Porter i Kramer – „okazałoby się, że CSR może być czymś więcej niż narażaniem się na dodatkowe koszty, obowiązkiem lub dobrym uczynkiem – że może być źródłem szans, innowacji i przewagi konkurencyjnej”. (ml)


