O problemach i ograniczeniach jakie napotykają w komunikacji kancelarie prawnicze – napisała w Marketingu w Praktyce Paulina Szwed-Piestrzeniewicz. Autorka opisuje polskie standardy polityki informacyjnej firm prawniczych. Zwraca uwagę na bariery, jakie muszą one pokonywać przygotowując swoje działania promocyjne i informacyjne. Jako jedno z ważniejszych utrudnień wymienia przekonanie o braku etyki działań reklamowych, które jest typowe dla tradycyjnie nastawionej części środowiska prawniczego.
Dziennikarka cytuje Annę Glaubicz-Garwolińską, która zauważa „Jest grupa prawników, najczęściej starszego pokolenia, którzy uważają, że jakiekolwiek działania marketingowe czy komunikacyjne są niegodne prawnika. Powołują się na zawodowy etos i tradycję. Jest jednak i druga grupa – mam wrażenie, że coraz bardziej liczna – która dostrzega konieczność wysyłania do otoczenia komunikatów o swojej działalności i swoich osiągnięciach”. W artykule podkreślono też zmiany, jakie nastąpiły na rynku wraz z pojawieniem się kancelarii prawniczych o zachodnich korzeniach, które „dostrzegają potrzebę kontaktowania się z otoczeniem i zatrudniają w tym celu specjalistów”. (psp)


