O tym, jakie błędy popełniają pracodawcy przy promowaniu siebie oraz jak budować markę wśród kandydatów do pracy, pisze ComputerWorld. Zdaniem konsultantki Universum Marty Najbert, specjalizującej się w kreowaniu wizerunku pracodawców, nie różnicują oni grupy docelowej, starając się być atrakcyjni dla wszystkich, i zbyt mocno skupiają się na doraźnych akcjach marketingowych.
Problemem jest też brak zaangażowania w proces kreowania wizerunku kadry zarządzającej. Z kolei budowanie marki wśród kandydatów do pracy jest procesem wieloetapowym, który należy zacząć od zdefiniowania grupy docelowej i rzetelnych badań. Warto mieć na uwadze nie tylko kandydatów, ale i pracowników, bowiem to oni są najważniejszymi twórcami i ambasadorami marki. Kolejnym etapem jest wyodrębnienie pozytywnej wartości, która charakteryzowałaby firmę jako miejsce pracy, a także odpowiednia komunikacja. Zdaniem Najbert, „wszystkie akcje promocyjne są przeprowadzane w podobny sposób”, dlatego dobrze jest sięgnąć po coś nietypowego i na przykład zorganizować dzień otwarty dla studentów w siedzibie firmy. (jcm)


