poniedziałek, 8 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościPrawnicy mogą stosować marketing i public relations

Prawnicy mogą stosować marketing i public relations

Gazeta Prawna informuje o kodeksie etyki radców prawnych, który został przyjęty na ostatnim zjeździe korporacyjnym tej branży. Nowe zasady, które będą obowiązywały radców od stycznia 2008 roku, dotyczą m.in. zagadnień komunikacji, w tym reklamy, marketingu i public relations kancelarii prawnych. „Zrezygnowaliśmy z zakazu reklamy i ograniczonej konkurencji na rzecz optymalnej komunikacji, uwzględniającej wartości zawodowe” – mówi Maciej Bobrowicz, prezes korporacji radców prawnych.

Co ważne, kodeks duże znaczenie nadaje pojęciu godności w podejmowanych działaniach komunikacyjnych, jak pisze gazeta „Godność i odesłanie w kodeksie do dobrych obyczajów oznacza, że zakazane są praktyki, które wprawdzie nie naruszają przepisu prawa, ale są naganne ze względu na zachowania uczciwych przedsiębiorców lub generalnie uczciwych ludzi”.

Jak zaznaczono w tekście, zasady etyczne będą regulować jedynie zakazane praktyki, do których zaliczono m.in. „informowanie niezgodne z rzeczywistością, czyli ewidentne kłamstwa typu: kancelaria zatrudnia 20 prawników z uprawnieniami, gdy tymczasem są to tylko magistrowie po studiach prawniczych”. Możliwe jest natomiast stosowanie takich praktyk marketingowych, które są dozwolone prawem, czyli promocji, public relations, a nawet reklamy. (psp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj