„W rzeczywistości bycie firmą społecznie odpowiedzialną oznacza bezpośredni wpływ tej deklaracji na całość zachodzących w przedsiębiorstwie procesów zarządczych” – pisze Anna Pawelska, dyrektor działu audytu i CSR w Martis Consulting na łamach Dziennika.
Autorka pisze, że profesjonalizm managerów coraz częściej idzie w parze ze stosowaniem CSR, a puste deklaracje są zastępowane przez „systemowe i etyczne podejście do społecznej odpowiedzialności biznesu jako efektywnego narzędzia zarządzania”. Podkreśla także, że współcześnie, gdy firmy oferują te same usługi i produkty zbliżonej jakości i w podobnej cenie, konsekwentne i strategiczne stosowanie przez nie działań z zakresu społecznej odpowiedzialności umożliwia im wyróżnienie się na rynku, a czasem przesądza o ich pozycji. Pawelska dodaje również, że zaangażowanie firmy w CSR powoduje u pracowników poczucie dumy, „które ma swoje odzwierciedlenie w wynikach biznesowych, ponieważ ludzie chcą być kojarzeni z tego typu działalnością”.(mk)


