wtorek, 9 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościMarketing miejsc w Polsce i w Niemczech

Marketing miejsc w Polsce i w Niemczech

W magazynie Business Media można przeczytać tekst na temat marketingu miast niemieckich. Lena Bogołębska pisze o historii niemieckiej promocji regionów i miejscowości, która w tym kraju ma długą tradycję. Zwraca też uwagę na kilka podstawowych elementów różniących podejście do marketingu miejsc w Polsce i u naszego zachodniego sąsiada. Zdaniem autorki, jedną z głównych różnic jest fakt, że „o ile my uczymy się dopiero promowania marki miasta czy regionu sięgając najczęściej po środki klasycznej reklamy, jak również materiałów informacyjnych, o tyle w Niemczech utrzymuje się przede wszystkim komunikację wewnątrz miasta czy regionu oraz stałe media relations”.

Bogołębska zwraca też uwagę na ważny jej zdaniem aspekt, a mianowicie wpływ polityki na realizację promocji regionów. W Niemczech, szczęśliwie dla promocji, „w poszczególnych landach zazwyczaj wygrywa ta sama partia, w związku z tym założenia marketingowe organizowane przez administrację są kontynuowane, możliwe jest długofalowe pracowanie nad wizerunkiem miasta czy regionu”. (psp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Poprzedni artykuł
Następny artykuł