niedziela, 7 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościCSR - czym jest, a czym być powinien

CSR – czym jest, a czym być powinien

Autorzy raportu specjalnego magazynu Brief, przekonują, że CSR nie jest „charytatywnym wybielaczem” wizerunku firmy. Odpowiadają oni także na pytanie, jak być firmą społecznie odpowiedzialną, a nie jedynie prospołeczną.

Jak relacjonują autorzy, z badań On Board PR i PBS DGA wynika, że w opinii 76 proc. Polaków działania CSR są prowadzone w firmach wyłącznie dla rozgłosu. Podobny odsetek respondentów jest zdania, że na promocję swej dobroczynności wydaje się więcej, niż na nią samą.

Z tekstu wynika, że te dane są odzwierciedleniem panującego w Polsce stosunku do CSR-u. Jak piszą autorzy raportu, wiele firm utożsamia społeczną odpowiedzialność z działaniami prospołecznymi, czyli między innymi okazjonalną pomocą. Tymczasem działania CSR to także świadoma rezygnacja z oferowania produktów lub usług, które choć jednym przyniosą zysk – dla innych będą oznaczać szkodę, czytamy w tekście. (ał)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Poprzedni artykuł
Następny artykuł