niedziela, 7 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościBanki też potrzebują PR-u

Banki też potrzebują PR-u

Niemal doskonała konkurencja na rynku usług bankowych i ubezpieczeniowych powoduje, że nie wystarczą już działania stricte marketingowe. Dlatego coraz bardziej doceniania jest w tych branżach sztuka PR – czytamy w artykule Filipa Przydróżnego na łamach Miesięcznika Ubezpieczeniowego. Efektywne wykorzystywanie narzędzi PR staje się elementem długookresowej współpracy także w sferze bancassurance – przekonuje autor artykułu. Bancassurance polega na tworzeniu przez dwie instytucje finansowe wspólnych rozwiązań. W procesie tym niezmiernie ważną rolę odgrywa komunikacja między tymi instytucjami – przy definiowaniu celów komunikowania i wyborze efektywnej strategii komunikacji niezbędne jest określenie ról, jakie odgrywa w bancassurance bank dla ubezpieczyciela. Bank może być bowiem klientem ubezpieczyciela, pośrednikiem jego usług oraz podmiotem kierującym ofertę do tego samego klienta, co ubezpieczyciel. Mimo tego podziału autor artykułu zauważa, że niezależnie od roli banku w procesie tworzenia i realizacji bancassurance, ważnym zadaniem jednostek komunikacyjnych ubezpieczyciela jest skuteczne prowadzenie PR wizerunkowego porzez wykorzystanie relacji z mediami, działań odpowiedzialnych społecznie, rozwiniętą kulturę organizacji oraz investor PR. (ks)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj