Wybierz dowolny tekst i kliknij ikonę, aby posłuchać!
piątek, 11 lipca, 2025
Strona głównaAktualnościBitwa pod Grunwaldem (o logo)

Bitwa pod Grunwaldem (o logo)

Obchody 600. rocznicy bitwy pod Grunwaldem uświetnią nie tylko liczne atrakcje, ale i aż dwa logotypy – donosi PAP. Pierwsze logo, przedstawia jeźdźca z wyciągniętą do ataku bronią, opracowało Centrum Edukacji i Inicjatyw Kulturalnych w Olsztynie. Olsztyński CEiK zajmuje się organizacją inscenizacji bitwy i organizuje w woj. warmińsko-mazurskim szereg imprez w ramach roku grunwaldzkiego. „Nasze logo zostało wyłonione w konkursie spośród ponad stu propozycji przesłanych do nas z całej Polski i Francji przez 58 autorów” – powiedział PAP dyrektor placówki Krzysztof Stachowski. Logo CEiK znajdzie się m.in. na pamiątkach sprzedawanych w lipcu na polach Grunwaldu

Drugi znak przedstawia napis Grunwald, w którym w literę „n” wpisano dwa miecze. To projekt Narodowego Centrum Kultury, które organizuje obchody na szczeblu centralnym. Goście, którzy przybędą na obchody, zaproszeni przez rząd lub NCK, otrzymają pamiątki z napisem Grunwald, właśnie ten logotyp znajdzie się także w spotach telewizyjnych reklamujących rocznicę . Rzecznik prasowy Narodowego Centrum Kultury Michał Laszczkowski powiedział PAP, że logo z mieczami powstało kilka miesięcy później niż logo z jeźdźcem. Rzecznik wyjaśnił, że stworzono je po to, by odróżniać imprezy organizowane lokalnie przez instytucje i samorząd woj. warmińsko-mazurskiego od imprez koordynowanych czy wspieranych finansowo przez tę placówkę.

Jednak dziennikarze PAP dowiedzieli się nieoficjalnie „takie działanie, to nic tylko zamieszanie i niepotrzebny chaos, a wszystko przez to, że Warszawie nie spodobał się logotyp z Olsztyna”.  (bs)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Wybierz i posłuchaj