Mariusz Karbowski i Justyna Spychała z Interactive Research Center, analizują na łamach magazynu Prokreacja przekazy w social media związane z kandydatami na urząd prezydenta.
Pod uwagę wzięto 65 tys. unikatowych treści, jakie znalazły się w sieci w okresie od 26 kwietnia do 9 maja 2010 roku. Wnioski? Bronisław Komorowski dominuje nad Jarosławem Kaczyńskim w liczbie informacji. Wyjątkiem był jedynie 26 kwietnia, czyli dzień w którym prezes PiS ogłosił swoją kandydaturę.
Analizie poddany został także zasięg zamieszczanych informacji. W tym celu zbadano liczbę domen, z których pochodziły treści. Tutaj znów największe wartości osiągał Bronisław Komorowski, podczas gdy Jarosław Kaczyński po 26 kwietnia systematycznie tracił, aż do ogłoszenia swojej odezwy do narodu rosyjskiego. (bs)
W czerwcowym numerze „Pro-KREACJI” możemy znaleźć teksty o marketingu rekomendacji, o tym, jak jak wyjść z twarzą z sytuacji kryzysowej i dlaczego warto zainwestować w gadżety reklamowe.


