Mimo że na usługi firm ochroniarskich Polacy wydają rocznie blisko 6 mld zł, wizerunek tej branży jest zdecydowanie negatywny. Jeden z liderów na rynku – firma Konsalnet – postanowił go poprawić.
Jak czytamy na łamach Dziennika Gazety Prawnej, z badań przeprowadzonych przed rokiem przez Kosalnet wynika, że ochroniarz to dla statystycznego Polaka groźny, nieprofesjonalny i nieuczciwy osiłek z pałką, najczęściej były milicjant lub agent specsłużb. Spółka przeprowadziła kampanię wizerunkową, aby wzmocnić świadomość marki, ale też zmienić postrzeganie branży w ogóle. „Nie chcemy być już postrzegani jako duzi, groźni i uzbrojeni, ale jako pomocni i skuteczni profesjonaliści, którzy są blisko swoich klientów” – mówi w DGP dyrektor marketingu Konsalnetu, Piotr Laskowski.
W ramach kampanii Konsalnet wydał kilka milionów złotych m.in. na billboardy, druki i foldery dla klientów, specjalne eventy, działania na Facebooku, szkolenia pracownicze oraz zmianę mundurów. Cytowany przez gazetę Piotr Laskowski podkreśla, że już widać znaczącą zmianę w postrzeganiu firm ochroniarskich, i zapowiada kontynuację działań w tym zakresie. (iw)


