Międzynarodowe Targi Turystyczne ITB rozpoczęte. Do Berlina zjechało najwięcej wystawców od 45 lat – 11 tys. z 188 krajów świata. Polska, kraj partnerski, liczy na to, że nietypową promocją zwabi 13 mln turystów, którzy zostawią u nas 5 mld dolarów – czytamy na Gazeta.biz.
ITB to dla Polski szansa, by zareklamować atrakcje naszego kraju przed rozpoczynającą się w lipcu prezydencją w Unii Europejskiej i przyszłorocznym turniejem piłkarskim Euro 2012. Jako gość honorowy i kraj partnerski, będziemy w centrum zainteresowania. Bohaterami kampanii jest pięć stworków. „Chcemy pokazać, że nasz kraj jest oryginalny, intrygujący i młody duchem” – tłumaczył minister sportu i turystyki Adam Giersz. W Berlinie – na ulicach, na budynku Ambasady Polskiej, wzdłuż głównej alei handlowej – Ku’dammu i w wielu innych miejscach – widoczne są polskie billboardy i figurki przedstawiające „vinyl toys”. Organizatorzy liczą, że do niedzieli ekspozycję zwiedzi prawie 200 tys. osób.
Polska reklamuje się „nowoczesną sztuką i designem” oraz animowanymi filmami przygotowanymi przez Tomasza Bagińskiego, filmowca ze studia Platige Imane. Twarzą kampanii jest Lech Wałęsa. Polska Organizacja Turystyczna zorganizowała dodatkowo konkurs na najlepsze zdjęcia. W nagrodę można wygrać wycieczkę do Polski. POT szacuje, że w tym roku Polskę odwiedzi o 6 proc. więcej turystów niż rok temu, czyli 13 mln. Zdaniem ministra Giersza w dużej mierze będą to Niemcy. Krajowa branża liczy też, że przejmie część turystów, którzy wybierali się do Egiptu lub Tunezji, ale nie pojadą tam z powodu ostatnich wydarzeń. (es)


