środa, 17 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościJan Paweł II to marka lifestylowa. Jak Apple

Jan Paweł II to marka lifestylowa. Jak Apple

Papież świadomie kreował wizerunek marki JP2. Był marką lifestylową skierowaną do wszystkich, niezależnie od wiary. „Jej strategia to całkowita pokora” – tak o swoistej marce papieża Polaka mówi w wywiadzie dla Dużego Formatu Tomasz Bartnik, specjalista od tworzenia strategii i komunikacji marek.

W rozmowie z Agnieszką Wójcińską Tomasz Bartnik podkreśla, że Jan Paweł II od początku pontyfikatu „świadomie i z rozmysłem” kreował swój wizerunek. W związku z tym można mówić o marce JP2, która ma bardzo wysoką rozpoznawalność. Pomimo śmierci papieża wciąż utrzymuje się na pozycji lidera w wielu kategoriach (papież, polityk, mędrzec, pisarz itp.). „W sytuacji poważnego kryzysu Kościoła marka JP2 zwraca się do tych, którzy mogliby być przyszłością Kościoła, a odeszli albo mogliby się od niego odwrócić ze względu na te jego cechy, z którymi Jan Paweł II walczył” – opisuje Bartnik.

Zdaniem specjalisty marka JP2 zaspokaja określone potrzeby konsumentów – daje im poczucie wyjątkowości istot bożych, niezależnie od wyznania. Na pytanie, z jaką marką rynkową można by porównać JP2, Bartnik podaje przykład Apple – komputera, który idzie o krok dalej, zmienia kategorię. Pielgrzymki papieża i jego liczne gesty pojednania manifestowane w ich trakcie porównuje zaś do swoistej kampanii reklamowej i PR. (iw)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj