niedziela, 14 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościPodstawy relacji inwestorskich

Podstawy relacji inwestorskich

Giełdowy debiut to nie tylko nowe środki pozyskane od inwestorów, ale także szereg obowiązków informacyjnych. O tym, jak rzetelnie komunikować się z otoczeniem i dzięki temu unikać kar, czytamy w piśmie Akcjonariusz.

Zakres informacji obligatoryjnie przekazywanych akcjonariuszom zależy od rodzaju rynku. Jest on szerszy dla spółek notowanych na rynku głównym, natomiast wymagania dotyczące komunikacji spółek z rynku NewConnect są mniej rygorystyczne.

Różnica dotyczy m.in. raportów rocznych, których sporządzanie jest obowiązkowe tylko dla spółek z rynku głównego. Natomiast w przypadku raportów kwartalnych spółki z rynku NewConnect obligatoryjnie przekazują tylko wybrane pozycje bilansu i rachunku zysków i strat. W przypadku firm z rynku głównego raporty te zawierają kwartalne skrócone sprawozdanie finansowe.

Przedsiębiorstwa nie powinny także zapominać o dobrych praktykach, obowiązujących od 2002 roku (na rynku New Connect od 2009). Należy do nich m.in. prowadzenie strony internetowej z informacjami niezbędnymi dla inwestorów, publikowanie informacji o wynagrodzeniu członków zarządu oraz organizowanie przynajmniej dwa razy do roku spotkań z inwestorami, analitykami oraz dziennikarzami. (ks)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj