„Z badań SMG/KRC Millward Brown dotyczących satysfakcji klientów ZUS wynika, że opinia funkcjonująca w tzw. obiegu nie ma zbyt wiele wspólnego z rzeczywistą oceną zakładu. Ponad 60 proc. klientów ocenia nas dobrze lub bardzo dobrze. Najgorzej oceniają nas ci, którzy nie mają z nami kontaktu” – powiedział Zbigniew Derdziuk, prezes ZUS-u, w wywiadzie z Polskim Kurierem Lubelskim.
Derdziuk zdradził, że ZUS walczy z kiepskim wizerunkiem głównie przez wprowadzanie do swojej oferty licznych udogodnień dla klientów, nawet jeśli nie obligują go do tego żadne przepisy. Wymienia: elektroniczny urząd podawczy, wydawane od ręki zaświadczenia o niezaleganiu w opłacaniu składek czy pomoc pracownika ZUS małym przedsiębiorcom w wypełnianiu comiesięcznych rozliczeń. ZUS organizuje też szkolenia dla klientów i tzw. „Tygodnie Przedsiębiorczości” oraz „Dni Seniora”, w trakcie których edukuje swoich odbiorców w zakresie ubezpieczeń społecznych. Zakład ma też w planie wprowadzić specjalną Platformę Usług Elektronicznych: „W ramach PUE każdy klient ZUS będzie miał profil na naszym nowym portalu informacyjnym, gdzie sprawdzi wszystkie dane” – przekonuje Derdziuk. (es)


