czwartek, 10 lipca, 2025
Strona głównaAktualnościUnijne dotacje na promocję, czyli smakowity kąsek dla producentów żywności

Unijne dotacje na promocję, czyli smakowity kąsek dla producentów żywności

Unia Europejska dołożyła się już do 17 programów promujących polską żywność – wylicza Rzeczpospolita. Budżet najdroższego programu promocyjnego to prawie 10 mln. euro.

Niedługo w Brukseli ma zapaść decyzja o zaakceptowaniu trzyletniej kampanii Polskiej Izby Mleka, zachęcającej do picia mleka. Po akceptacji jest natomiast kampania Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego. Unijne wydatki na promocję polskiej żywności w 2011 roku stanowiły już 15 proc. całego budżetu Unii, przeznaczonego na dofinansowanie programów promocyjnych branży spożywczej. Jak prognozuje gazeta, w tym roku mogą sięgnąć 16-17 proc.

Zgodnie z unijnymi wymaganiami, dotowana kampania musi dotyczyć całej grupy artykułów spożywczych, zabronione jest natomiast promowanie konkretnej marki czy produktów z konkretnego kraju. Można jedynie zamieścić informację, że promowane produkty pochodzą z Unii Europejskiej. Produkty można promować na rynku wewnętrznym lub poza Unią. Mimo że Komisja Europejska preferuje programy skierowane do konsumentów poza Unią, 70 proc. wszystkich kampanii zaakceptowanych przez Brukselę w latach 2001-2011 dotyczyło jednak promocji na rynkach unijnych. (ks)

 

 

 

 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Poprzedni artykuł
Następny artykuł