Wybierz dowolny tekst i kliknij ikonę, aby posłuchać!
niedziela, 13 lipca, 2025
Strona głównaAktualnościPolska ugrała na mistrzostwach dobry wizerunek

Polska ugrała na mistrzostwach dobry wizerunek

Nie Chopin, nie Wawel, lecz Euro 2012 stało się wizytówką Polski w Europie – przekonuje Polska Dziennik Zachodni. Potwierdzają to badania opublikowane przez POT.

Przez pryzmat turnieju postrzega nas w tej chwili ponad 3/4 Niemców i przeszło połowa Anglików i Francuzów. Żadne inne wydarzenie – ani polska prezydencja, ani przyznanie Wrocławiowi tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016 – nie jest tak jednoznacznie kojarzone z Polską. Obrazki, jakie pojawiły się w światowych mediach, są ze wszech miar pozytywne. W dzienniku czytamy o irlandzkich kibicach śpiewających „We love you” łódzkiej policjantce, o ogromnej fladze z napisem „Dziękujemy” w 16 językach, którą polscy fani rozpostarli na murawie po zakończeniu ostatniego meczu i o hiszpańskich piłkarzach wypowiadających się pochlebnie na temat Polski i Polaków w mediach społecznościowych. Według Michała Wrońskiego nawet nieprzyjemny incydent bójek między polskimi i rosyjskimi kibicami nie jest w stanie zniszczyć naszego dobrego wizerunku. (es)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Wybierz i posłuchaj