niedziela, 7 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościPR przyciąga placówki medyczne

PR przyciąga placówki medyczne

Czy placówki medyczne potrzebują PR-u? „Coraz częściej placówki medyczne korzystają z pomocy specjalistów public relations, z kolei lekarze uczestniczą w szkoleniach z autoprezentacji” – czytamy w Healthcare Management Magazine.

W kreowaniu wizerunku firmy udział ma nie tylko kadra zarządzająca, ale też pracownicy. Modelowo pracownicy są równocześnie ambasadorami marki, czyli dobrowolnie tworzą pozytywny wizerunek pracodawcy. Jednak by tak było placówka medyczna musi odpowiednio wynagradzać swoich specjalistów oraz stworzyć odpowiednią atmosferę pracy.

Nie każda firma może poszczycić się odrębnym działem PR. Jednak każda może skorzystać z takich narzędzi, jak np. marketing szeptany – informacje i opinie przekazywane drogą nieformalną. Komentarze internautów mogą być zarówno negatywne, jak i pozytywne, jednak „bardzo często ludzie zamieszczają negatywne informacje, które są prawdą” – czytamy w magazynie. Wtedy osoby zarządzające powinny zweryfikować te informacje i poszukać rozwiązania.

Dla pracodawców cenne mogą być opinie byłych pracowników, które będą szczerze. Ponadto o firmie świadczy rotacja pracowników – 12 proc. odchodzi ze względów finansowych, 88 proc. badanych jako przyczynę podaje, np. złe relacje z szefem czy niespełnione oczekiwania – wynika z badań Instytutu Saratoga.

„Warto świadomie używać internetu do kreowania wizerunku oraz ułatwiać pacjentom, a także rekruterom dotarcie do nas” – przekonuje autorka tekstu. Aby uzyskać pożądany efekt można: umieszczać informacje na portalach branżowych, zakładać własne strony internetowe, publikować artykuły. Ponadto obecność na wielu stronach sprzyja pozycjonowaniu, a dzięki temu jest się bardziej widocznym w sieci. (kg)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj