sobota, 6 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościPR-owców i marketingowców walka o budżet

PR-owców i marketingowców walka o budżet

„Zarówno na rynkach (nie tylko ubezpieczeniowych), jak i w świe­cie akademickim trwa ostra rywali­zacja pomiędzy marketingiem i PR” – pisze Filip Przydróżny w Gazecie Ubezpieczeniowej. Jego zdaniem PR-owcy w korporacjach próbują przejąć część budżetu marketingowego i ciągle muszą udowadniać, że ich działania są skuteczne. Marketing natomiast „chciałby ogrzać się pod kocem PR-owego dobrego wizerunku”.

Zdaniem Przydróżnego marketingowcy w otoczeniu mają gorszą opinię od PR-owców. „Trudno bowiem pro­wadzić marketing, jeżeli ma się opinie w otoczeniu konsumenc­kim takie, że marketingowcom głównie chodzi o manipulacje i sprzedanie usługi, podkreślając tylko dobre aspekty produk­tu/usługi”. Równie nieszczerze wygląda serialowy product placement.

PR-owcom zależy na zdobyciu części budżetu marketingowego, jednak nie jest dla nich korzystne wrzucanie ich działań do „jednego worka wizerunkowego” z narzędziami marketingowymi, tworząc „jedną nie najlepszą opinię wśród odbiorców” i „tym samym obniżając sobie wiary­godność bycia obiektywnym”. (ks)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj