czwartek, 11 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościCSR to nie tylko korzyści wizerunkowe, czyli profity podatkowe odpowiedzialności biznesowej

CSR to nie tylko korzyści wizerunkowe, czyli profity podatkowe odpowiedzialności biznesowej

CSR to nie tylko korzyści wizerunkowe. Firmy, które stawiają na rozwijanie innowacyjnych projektów mogą zyskać na tym również finansowo. Wystarczy umiejętnie korzystać z przepisów prawnych – czytamy w magazynie AS Biznesu.

Inne oblicze CSR-u? To finansowanie organizacji pozarządowych, które może przynieść firmie sporo profitów. „W przypadku przekazania darowizny na wyznaczone cele określonym organizacjom społecznym, działającym na terenie Polski firma może odliczyć od dochodu, podlegającego opodatkowaniu, wartość przekazanej darowizny” – czytamy w magazynie. W takim przypadku można wesprzeć takie inicjatywy, jak: pomoc społeczna i działalność charytatywna, wspieranie postaw patriotycznych, równouprawnienie, nauka, edukacja, oświata i wychowanie, ochrona i promocja zdrowia, kultura.

Korzystnym rozwiązaniem jest także założenie fundacji lub stowarzyszenia. To nie tylko sposób na realizację inicjatywy społecznej, ale także źródło wielu ulg podatkowych. Zwolnione z podatku dochodowego od osób prywatnych są instytucje, których celem statutowym jest „działalność naukowa, naukowo-techniczna, oświatowa, w tym również polegająca na kształceniu stu­dentów, kulturalna, w zakre­sie kultury fizycznej i sportu, ochrony środowiska, wspiera­nia inicjatyw społecznych na rzecz budowy dróg i sieci telekomunikacyjnej na wsi” – wymienia Bartosz Koztowski, radca prawny. Zaś sposobem na innowacyjność i rozwój technologiczny jest nadanie firmie statusu Centrum Badawczo-Rozwojowego. „To w rezultacie może przyczynić się do uzyskania, stosunkowo niskim kosztem, znacznej przewagi konkurencyjnej” – podsumowuje autor tekstu. (kg)

Więcej o społecznej odpowiedzialności biznesu dowiesz się z kursu internetowego Akademii PRoto!

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj