Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Ranking Polskich Marek: na świecie królują nowoczesne technologie, u nas – branża spożywcza. rzeczpospolita po raz dziesiąty nagrodziła najcenniejsze polskie marki. po raz siódmy zwycięzcą został orlen. łączna wartość 330 marek uwzględnionych w konkursie to prawie 60 mld zł. orlen to nie jedyna marka, która zachowała pozycję z zeszłego roku. w kategorii „słodycze i lody” najcenniejszy znów okazał się wedel. wśród marek finansowych zwycięzcą znów okazał się pko bank polski. w kategorii produktów niespożywczych od lat bezkonkurencyjny pozostaje apart, wśród marek handlowych znów zwyciężyło allegro, w mediach pozycję lidera zachował tvn, wśród marek odzieżowych znów najcenniejszy okazał się reserved. pozycję lidera w swoich kategoriach zachowały także marki tyskie (napoje alkoholowe), tymbark (napoje bezalkoholowe), gadu-gadu (usługi) i ziaja (kosmetyki). zmiany nastąpiły natomiast w dwóch kategoriach: marek telekomunikacyjnych i marek spożywczych. w pierwszej liderem zostało play, w drugiej – lubella. wygrała ona w kategorii najliczniej reprezentowanej w zestawieniu – 44 proc. wszystkich marek w rankingu to właśnie marki spożywcze. zmieniła się także łączna wartość wszystkich sklasyfikowanych marek. w tym roku wyniosła ona prawie 60 mld zł, wobec 57,5 mld zł rok temu. (ks). wywiad z dyrektorem konkursu „teraz polska” o marce polski.
Rzeczpospolita po raz dziesiąty nagrodziła najcenniejsze polskie marki. Po raz siódmy zwycięzcą został Orlen. Łączna wartość 330 marek uwzględnionych w konkursie to prawie 60 mld zł.
Orlen to nie jedyna marka, która zachowała pozycję z zeszłego roku. W kategorii „słodycze i lody” najcenniejszy znów okazał się Wedel. Wśród marek finansowych zwycięzcą znów okazał się PKO Bank Polski. W kategorii produktów niespożywczych od lat bezkonkurencyjny pozostaje Apart, wśród marek handlowych znów zwyciężyło Allegro, w mediach pozycję lidera zachował TVN, wśród marek odzieżowych znów najcenniejszy okazał się Reserved. Pozycję lidera w swoich kategoriach zachowały także marki Tyskie (napoje alkoholowe), Tymbark (napoje bezalkoholowe), Gadu-Gadu (usługi) i Ziaja (kosmetyki).
Zmiany nastąpiły natomiast w dwóch kategoriach: marek telekomunikacyjnych i marek spożywczych. W pierwszej liderem zostało Play, w drugiej – Lubella. Wygrała ona w kategorii najliczniej reprezentowanej w zestawieniu – 44 proc. wszystkich marek w rankingu to właśnie marki spożywcze.
Zmieniła się także łączna wartość wszystkich sklasyfikowanych marek. W tym roku wyniosła ona prawie 60 mld zł, wobec 57,5 mld zł rok temu. (ks)
Wywiad z dyrektorem konkursu „Teraz Polska” o marce Polski