Prawie 4 tys. pracowników sektora finansowego uważa, że aktywne poszukiwanie zatrudnienia poprzez media społecznościowe, nawet te specjalizujące się w kontaktach biznesowych, jak Linkedln czy Goldenline nie jest skuteczne – czytamy w magazynie Home&Market.
Badania prowadzone przez Michael Page pokazują, że 58 proc. respondentów posiada konto na portalach Linkedln, czy Goldenline. „Są to istotne narzędzia w rękach headhunterów czy, rzadziej, pracodawców. Pomagają dotrzeć do kandydatów, a także są potencjalnym źródłem wiedzy na temat deklarowanego przez nich doświadczenia i umiejętności” – komentuje Agnieszka Kulikowska, Managing Consultant Banking & Financial Services w Michael Page.
Jednak przy poszukiwaniu pracy serwisy te nie sprawdzają się równie dobrze. Jak czytamy, wynika to zasad panujących w świecie biznesu, zgodnie z którymi menedżerowie nie powinni kontaktować się bezpośrednio z innymi firmami, w tym konkurencyjnymi. „Pojawienie się nowoczesnych technologii i rozwój sfery social media sprawiło, że obecnie, teoretycznie rzecz biorąc, możemy dotrzeć bezpośrednio właściwie do każdego. Sprawia to paradoksalnie, że tym bardziej istotne stały się rekomendacje, które w ciągłym zalewie informacji i kontaktów pomagają wyłuskać to co ważne i wartościowe.” – dodaje Agnieszka Kulikowska. (mw)


