Po tym jak Kamil Stoch zdobył złoto na Igrzyskach Olimpijskich w Soczi, jego wartość marketingowa wzrosła dwu lub nawet trzykrotnie – czytamy w Rzeczpospolitej.
Gazeta podaje, że wartość medialna skoczka, po sukcesie w Soczi, jest wyceniana od 10 do 15 milionów złotych. A to oznacza, że na stroju skoczka zobaczymy więcej logotypów sponsorów. Kamil Stoch będzie jednak musiał podzielić się pieniędzmi z PZN-em. „Z pewnością zainteresowanie nowych firm zdobywcą złotego medalu olimpijskiego będzie duże i przy dobrym zarządzaniu swoim wizerunkiem Kamil nie powinien mieć problemów z pozyskaniem jeszcze w tym roku nowych kontraktów na kwotę 0,5-1 mln zł” – uważa Leszek Kurnicki, szef marketingu PZN Orlen. Kurnicki zaznacza, że Kamil Stoch uważany jest obecnie za bohatera narodowego, który budzi pozytywne emocje. „A firmy doskonale wiedzą, że sponsoring to najlepszy sposób na transfer tych emocji ze sportowca na markę” – dodaje. Czym jeszcze wyróżnia się polski skoczek? Według Damiana Raciniewskiego, właściciela Bussiness Sport Solutions, Stoch wykonał podwójny skok. „Jest mistrzem olimpijskim, trzecim Polakiem, któremu udało się zdobyć złoto w historii polskich sportów zimowych. Jest więc bardzo atrakcyjny dla firm, które chciałyby, aby ich marki czy produkty były kojarzone z sukcesem”. (mw)


