Facebook nie przestaje się rozwijać. Nie tylko w zakresie liczby użytkowników, ale także – zaangażowania internautów. O tym, czemu serwis nas tak uzależnia, czytamy w tvn24bis.pl.
Zuckerberg ostatnio poinformował, że ponad 50 proc. użytkowników loguje się do serwisu co najmniej sześć dni w tygodniu. Co tak bardzo przyciąga do serwisu? Odpowiedź jest banalna: po prostu wie, co lubimy i coraz bardziej się do nas dostosowuje. Jeszcze w 2013 roku portal społecznościowy musiał zmierzyć się z problemem niskiej jakości treści – czytamy w serwisie. Jednak uruchomiono mechanizmy, które pomagają odpowiednio przekształcać algorytm: ankiety, testy A/B oraz analiza czasu, który spędza użytkownik poza serwisem, jak już kliknie na post, a następnie do niego powróci. Ponadto warto pamiętać, że za każdym razem, gdy logujemy się do FB, algorytm wybiera najodpowiedniejsze treści (z ok. 1500 postów) dla poszczególnych internautów. Will Cathcart, nadzorca zespołów zarządzających produktem w FB, potwierdza: „Facebook określa wysokiej jakości treści nie przez obiektywny system rankingowy, ale według gustów użytkowników”. (kg)


