sobota, 6 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościMarketing zintegrowany to nie proste dodawanie

Marketing zintegrowany to nie proste dodawanie

Kreowanie potrzeb klienta powinno skupiać się na tym, by pokazać, że suma jego potrzeb oraz produktu je spełniającego, to nie tylko proste dodawanie. „Tak powstał marketing zintegrowany, który jest odpowiedzią na wciąż zmieniające się preferencje społeczne” – czytamy w magazynie Marketer+.

Dorota Pindel, autorka artykułu, zwraca uwagę, że stałym elementem marketingowym, od zawsze wpla­tanym w komunikację, jest jej wartość.  To właśnie ona, wraz z tożsamością marki tworzą dwie strony prezentacji marki. „Tożsamość marki mówi o tym, jak marka chciałaby być widziana przez swoich klientów.  Wizerunek, z kolei, to efekt wszelkich podjętych działań, a więc to, z czym marka jest ostatecznie identyfikowana przez konsumentów”- informuje autorka.

Jednak wraz z pojawieniem się mediów cyfrowych zaczęło się zmieniać podejście do marek. „W takiej atmosferze wykształciło się po­kolenie użytkowników show off (pojęcie za N. Hatalską), które za swój cel komunika­cyjny wybiera dzielenie się informacjami o integracji tożsamościowej ze wszelkimi podmiotami: markami, osobami publiczny­mi czy ideami” – czytamy dalej.  Jak wykorzystać tak dużą liczbę danych i szansę komunikacyjną? Odpowiedzią na te przemiany jest marketing zintegrowany, z narzędziami TTL, CTA i ROI. Pindel zaznacza, że  „marketingu zintegrowany  łączy różne form marke­tingowe, które powinny doprowadzić do najbardziej wartościowej re­alizacji strategii.”

O ile nie tak dawno popularnym sposobem na to, by łączyć działania w różnych mediach, było stosowanie zapowiedzi billboardowych, emitowanie głównego komunikatu w telewizji oraz uzupełnianie treści na stro­nach internetowych, o tyle dziś bardzo często wybiera się już kampanie, których centrum informacyjnym jest internet – landing page, strona www lub aplikacja. „Sens pozostaje ten sam, jednak zmienia się forma przekazu, która  jest ona dostosowana do miejsca emisji” – dodaje Pindel. (mw)

 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj