Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Exit Interview podpowie Ci, co zmienić, by zatrzymać najlepszych. pracownik odchodzi z firmy? „zamiast myśleć o zastępstwie i wyborze nowego specjalisty, warto potraktować rozstanie jako źródło wiedzy o wrażeniach, również rekrutacyjnych” – czytamy w erecruiter.pl. jak informuje katarzyna klimek-michno, autorka tekstu, pracownicy działu hr coraz częściej przeprowadzają wywiad z odchodzącym z pracy (z własnej woli) pracownikiem. znany bardziej jako exit interview, dostarcza informację o tym, dlaczego pracownik postanowił zrezygnować z pracy i jakie są tego powody. „warto zapytać o poziom satysfakcji z wykonywanych obowiązków, np. możliwość realizacji ciekawych projektów i własnych pomysłów, warunki pracy, atmosferę w zespole, relacje z menedżerem i współpracownikami oraz inne czynniki, które potencjalnie mogą obniżać efektywność i zadowolenie z pracy” – czytamy dalej. takie przykładowe pytania – kontynuuje klimek-michno- mogą okazać się źródłem wiedzy o zasadach panujących w organizacji, postawach przełożonych czy barierach utrudniających pracownikom rozwój. zdaniem eweliny knol, kierownika ds. zarządzania zasobami ludzkimi w meritum banku, warto przeprowadzać takie rozmowy również wcześniej – na zakończenie okresu adaptacji pracownika w firmie. (mw).
Pracownik odchodzi z firmy? „Zamiast myśleć o zastępstwie i wyborze nowego specjalisty, warto potraktować rozstanie jako źródło wiedzy o wrażeniach, również rekrutacyjnych” – czytamy w erecruiter.pl.
Jak informuje Katarzyna Klimek-Michno, autorka tekstu, pracownicy działu HR coraz częściej przeprowadzają wywiad z odchodzącym z pracy (z własnej woli) pracownikiem. Znany bardziej jako Exit Interview, dostarcza informację o tym, dlaczego pracownik postanowił zrezygnować z pracy i jakie są tego powody. „Warto zapytać o poziom satysfakcji z wykonywanych obowiązków, np. możliwość realizacji ciekawych projektów i własnych pomysłów, warunki pracy, atmosferę w zespole, relacje z menedżerem i współpracownikami oraz inne czynniki, które potencjalnie mogą obniżać efektywność i zadowolenie z pracy” – czytamy dalej. Takie przykładowe pytania – kontynuuje Klimek-Michno- mogą okazać się źródłem wiedzy o zasadach panujących w organizacji, postawach przełożonych czy barierach utrudniających pracownikom rozwój.
Zdaniem Eweliny Knol, kierownika ds. zarządzania zasobami ludzkimi w Meritum Banku, warto przeprowadzać takie rozmowy również wcześniej – na zakończenie okresu adaptacji pracownika w firmie. (mw)
