Ponad 3/4 firm realizuje strategię content marketingową. Dominuje tu branża social media, a PR jest na czwartym miejscu zestawienia– czytamy w Briefie.
Ankietowani, którzy wzięli udział w badaniu, na co dzień pracują w branżach: social media, PR i marketing, media i rozrywka, finansowa i zdrowotna.
Co wynika z badania? Strategia content marketingowa jest realizowana najczęściej przez branżę social media. Na czwartym miejscu znalazła się branża public relations (51,1 proc.).
Jakie narzędzia do tego wykorzystują? Najczęściej są to artykuły i aktualności, dużą popularnością cieszą się posty publikowane przez Facebooka (81,8 proc.) i newsletter (64,7 proc.). Eksperci rzadko z kolei korzystają z narzędzi oferowanych przez gry i e-booki.
Ponad 80 proc. ankietowanych przyznaje, że mierzy skuteczność content marketingu przez ruch na stronie. Biorą także pod uwagę takie czynniki, jak: wzrost wyników SEO i liczbę pozyskanych leadów.
Budowanie wizerunku marki to najczęstszy powód, dla którego firmy decydują się na content marketing. Jedynie 15 proc. respondentów liczy na zaangażowanie klientów.
Co z budżetem? Jak czytamy dalej, 51 proc. organizacji zapowiedziało wzrost nakładów na 2015 rok. Obecnie najwięcej firm przeznacza na takie działania 20 proc. swojego budżetu. (mw)




