Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Snapchat rośnie w siłę. I dogania Twittera i Facebooka. serwis, który pozwala zamieszczać treści tylko na chwilę, szybko zyskał popularność młodych internautów. a jego możliwości najlepiej wykorzystują w polsce blogerki modowe – czytamy w tygodniku wprost. snapchat, podobnie do facebooka, powstał na uczelnianym kampusie. w 2011 roku stworzyło go dwóch studentów uniwersytetu stanforda – evan spiegel i robert murphy – podaje tygodnik. serwis szybko się rozwinął i teraz traktowany jest już na równi z facebookiem czy twitterem. a jeśli będzie cały czas rozwijał się w tym tempie, może je wyprzedzić – czytamy. jak podkreśla joanna stieblich z vml poland, aplikacja jest skierowana do młodszych użytkowników – jej grupę docelową stanowi młodzież w wieku poniżej 20 lat. specjalistka wskazuje też, że snapchat przyciąga użytkowników zasadą działania – jest ulotny, podczas gdy „media społecznościowe starej generacji” gromadzą informacje i są nastawione na dyskusję. snapchat jest z kolei szybki. „widzę coś, od razu nagrywam, od razu wysyłam. istnieje możliwość dodawania emotikonów i naklejek, co jest bardzo popularne wśród młodych internautów” – zauważa stieblich. i kontynuuje, że informacje przesyłane za pomocą snapchata po kilku sekundach znikają i nie są nigdzie zapisywane. istnieje co prawda możliwość zrobienia zrzutu ekranu, lecz o takiej aktywności użytkownik dostaje powiadomienie. jest jednak jeden wyjątek. „obecnie, jeśli przytrzyma się dłużej tekst wypowiedzi na czacie, można ją zapisać. podobnie jest ze zdjęciem użytkownika na czacie” – czytamy. funkcja story pozwala z kolei udostępnić zdjęcie lub film na całą dobę. jak dalej czytamy, za pomocą snapchata internauci oglądają codziennie kilka miliardów krótkich wideo, a facebook, choć piętnastokrotnie większy, uzyskuje niewiele lepszy wynik. rośnie także liczba użytkowników polskiego snapchata. z wyliczeń specjalistów z vml poland wynika, że ponad połowa użytkowników ma od 13 do 17 lat. druga znacząca grupa użytkowników aplikacji to osoby w wieku 18-24 lata. starsi korzystają ze snapchata dużo rzadziej. ogółem polscy użytkownicy aplikacji liczą 1-1,2 mln – podaje tygodnik. dalej czytamy również, że snapchat przyjmuje się także w biznesie, choć początkowo przedsiębiorcy traktowali go „z dystansem”. szczególnie szybko zyskał jednak popularność w branży mody i w show-biznesie. korzystają z niego m.in. domy mody takie jak louis vuitton czy valentino, oraz gwiazdy muzyki – justin bieber i rihanna. aplikacja pozwala m.in. przyjrzeć się przygotowaniom do koncertów czy pokazów mody. okazuje się, że w polsce potencjał aplikacji najszybciej odkryły blogerki modowe. jak wynika z rankingu top 100 snapchat, przygotowanego przez agencję reklamową hash.fm, to littlemooonster96 jest najpopularniejszą osobą na polskim snapchacie. ma tam 142 tys. widzów. zaraz za nią uplasowała się inna blogerka modowa – maffashion, którą ogląda 135 tys. widzów. trójkę zamyka również blogerka – deynn, którą w aplikacji ogląda 109 tys. osób. jak zauważa konrad traczyk, prezes hash.fm, w poslce wciąż jesteśmy na „wstępnym” etapie zainteresowania firm snapchatem. dużym firmom trudniej zarobić na snapowaniu, więc wykorzystują aplikację do budowania wizerunku. jak czytamy dalej, w związku z popularnością wideo w sieci, snapchat ma szansę zastąpić w przyszłości np. twittera, który bazuje na tekście. pokazuje bowiem to, co w tweetach trzeba opisać. marki z kolei chcą angażować klientów nie tylko przez tekst i zdjęcia, bo „to, co się rusza, bardziej wciąga” – czytamy. (mb). sprawdź szkolenie social media panorama 29 lutego w warszawie.
Serwis, który pozwala zamieszczać treści tylko na chwilę, szybko zyskał popularność młodych internautów. A jego możliwości najlepiej wykorzystują w Polsce blogerki modowe – czytamy w tygodniku Wprost.
Snapchat, podobnie do Facebooka, powstał na uczelnianym kampusie. W 2011 roku stworzyło go dwóch studentów Uniwersytetu Stanforda – Evan Spiegel i Robert Murphy – podaje tygodnik. Serwis szybko się rozwinął i teraz traktowany jest już na równi z Facebookiem czy Twitterem. A jeśli będzie cały czas rozwijał się w tym tempie, może je wyprzedzić – czytamy.
Jak podkreśla Joanna Stieblich z VML Poland, aplikacja jest skierowana do młodszych użytkowników – jej grupę docelową stanowi młodzież w wieku poniżej 20 lat. Specjalistka wskazuje też, że Snapchat przyciąga użytkowników zasadą działania – jest ulotny, podczas gdy „media społecznościowe starej generacji” gromadzą informacje i są nastawione na dyskusję. Snapchat jest z kolei szybki. „Widzę coś, od razu nagrywam, od razu wysyłam. Istnieje możliwość dodawania emotikonów i naklejek, co jest bardzo popularne wśród młodych internautów” – zauważa Stieblich. I kontynuuje, że informacje przesyłane za pomocą Snapchata po kilku sekundach znikają i nie są nigdzie zapisywane.
Istnieje co prawda możliwość zrobienia zrzutu ekranu, lecz o takiej aktywności użytkownik dostaje powiadomienie. Jest jednak jeden wyjątek. „Obecnie, jeśli przytrzyma się dłużej tekst wypowiedzi na czacie, można ją zapisać. Podobnie jest ze zdjęciem użytkownika na czacie” – czytamy. Funkcja Story pozwala z kolei udostępnić zdjęcie lub film na całą dobę.
Jak dalej czytamy, za pomocą Snapchata internauci oglądają codziennie kilka miliardów krótkich wideo, a Facebook, choć piętnastokrotnie większy, uzyskuje niewiele lepszy wynik.
Rośnie także liczba użytkowników polskiego Snapchata. Z wyliczeń specjalistów z VML Poland wynika, że ponad połowa użytkowników ma od 13 do 17 lat. Druga znacząca grupa użytkowników aplikacji to osoby w wieku 18-24 lata. Starsi korzystają ze Snapchata dużo rzadziej. Ogółem polscy użytkownicy aplikacji liczą 1-1,2 mln – podaje tygodnik.
Dalej czytamy również, że Snapchat przyjmuje się także w biznesie, choć początkowo przedsiębiorcy traktowali go „z dystansem”. Szczególnie szybko zyskał jednak popularność w branży mody i w show-biznesie. Korzystają z niego m.in. domy mody takie jak Louis Vuitton czy Valentino, oraz gwiazdy muzyki – Justin Bieber i Rihanna. Aplikacja pozwala m.in. przyjrzeć się przygotowaniom do koncertów czy pokazów mody.
Okazuje się, że w Polsce potencjał aplikacji najszybciej odkryły blogerki modowe. Jak wynika z rankingu Top 100 Snapchat, przygotowanego przez agencję reklamową Hash.fm, to Littlemooonster96 jest najpopularniejszą osobą na polskim Snapchacie. Ma tam 142 tys. widzów. Zaraz za nią uplasowała się inna blogerka modowa – Maffashion, którą ogląda 135 tys. widzów. Trójkę zamyka również blogerka – Deynn, którą w aplikacji ogląda 109 tys. osób. Jak zauważa Konrad Traczyk, prezes Hash.fm, w Poslce wciąż jesteśmy na „wstępnym” etapie zainteresowania firm Snapchatem. Dużym firmom trudniej zarobić na snapowaniu, więc wykorzystują aplikację do budowania wizerunku. Jak czytamy dalej, w związku z popularnością wideo w sieci, Snapchat ma szansę zastąpić w przyszłości np. Twittera, który bazuje na tekście. Pokazuje bowiem to, co w tweetach trzeba opisać. Marki z kolei chcą angażować klientów nie tylko przez tekst i zdjęcia, bo „to, co się rusza, bardziej wciąga” – czytamy. (mb)
Sprawdź szkolenie Social media panorama 29 lutego w Warszawie
