Wybierz dowolny tekst i kliknij ikonę, aby posłuchać!
piątek, 23 maja, 2025
Strona głównaAktualnościInstagram będzie konkurować z TikTokiem

Instagram będzie konkurować z TikTokiem

Instagram udostępnił w Brazylii narzędzie, które pozwoli mu konkurować z TikTokiem – podaje techcrunch.com. Czytamy, że dzięki Instagram Reels można nagrywać 15-sekundowe filmy z muzyką – dokładnie tak, jak w chińskiej aplikacji – i udostępniać je w Stories. Najpopularniejsze klipy zostaną wyróżnione w sekcji Top Reels w zakładce „Odkrywaj”.

Czytaj także: TikTok ma potencjał, ale i braki

Zdaniem źródła, wyzwaniem dla Instagrama będzie zmienienie nastawienia swoich użytkowników. Nowe narzędzie będzie wymagało tworzenia treści zaplanowanych, a nie spontanicznych i autobiograficznych, jak w Stories czy na tablicy.

Źródło przytacza wypowiedź Robby’ego Steina, Director of Product Management w Instagramie, w której zaznaczył, że TikTok i Musical.ly (aplikacja, która w 2018 roku połączyła się z TikTokiem) zasługują na słowa uznania za spopularyzowanie tego formatu. Autor tekstu, Josh Constine, przypomina także, że w podobny sposób wypowiadał się ówczesny właściciel Instagrama, gdy firma zaprezentowała Stories, które funkcjonalnością przypomina działanie Snapchata.

Czytaj także: Funkcja Stories w Instagramie jest dwa razy bardziej popularna niż Snapchat

Stein w rozmowie z techcrunch.com mówił jednak, że Instagram Reels nie jest kopią TikToka: „Nie ma dwóch identycznych produktów, a koniec końców udostępnianie filmów z muzyką jest dosyć uniwersalnym pomysłem, który naszym zdaniem zainteresuje wszystkich”. Dodał także, że narzędzie jest dostępne w Brazylii, ponieważ tam serwis społecznościowy ma wielu użytkowników, a sami Brazylijczycy są muzykalni i kreatywni. Źródło zwraca również uwagę, że w Brazylii TikTok nie jest tak popularny, jak np. Indiach, co pokrywa się ze strategią Instagrama z czasów wprowadzania Stories do miejsc, w których liczba użytkowników Snapchata nie była duża.

Jak czytamy dalej, przewagą Instagrama jest także brak problemów prawnych, z jakimi boryka się chiński właściciel muzycznej aplikacji. Na PRoto.pl informowaliśmy w marcu 2019 roku, że TikTok został ukarany przez FTC za nielegalne gromadzenie danych osobowych dzieci, a miesiąc później został tymczasowo usunięty ze sklepów App Store i Google Play w Indiach.

Kolejnym plusem Instagrama jest możliwość udostępniania filmów jedynie bliskim znajomym lub w wiadomościach prywatnych, co zachęci do używania funkcji również nieśmiałych użytkowników – dodaje źródło. Wideo stworzone w Instagram Reels będzie można też zapisać na stałe na swoim profilu, tak jak można to zrobić ze Stories. (ak)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Wybierz i posłuchaj