Wybierz dowolny tekst i kliknij ikonę, aby posłuchać!
sobota, 31 maja, 2025
Strona głównaAktualnościMcDonald's rozdzielił logo na czas pandemii. Teraz przeprasza

McDonald’s rozdzielił logo na czas pandemii. Teraz przeprasza

Zmiana brazylijskiego logo sieci McDonald’s przez rozdzielenie złotych łuków spotkała się z krytyką – podaje nypost.com. Przypomnijmy, że marka chciała w ten sposób zachęcić do ograniczenia bezpośrednich kontaktów międzyludzkich w czasie rozprzestrzeniania koronawirusa.

Czytaj więcej: Brazylijski McDonald’s zmodyfikował logo, by zachęcić do stosowania środków ostrożności w czasie pandemii

Jak czytamy, internauci zarzucili korporacji wykorzystanie pandemii w celu autopromocji. Grafika zaprojektowana przez DPZ & T miała sugerować: „rozdzieleni na chwilę, by zawsze móc być razem”. Część krytykujących zasugerowała także, że McDonald’s zmienia swoje logo na czas wielu wydarzeń (wcześniej firma odwróciła swoje logo w ramach Międzynarodowego Dnia Kobiet, miało ono przypominać literę W, od Woman), zamiast faktycznie wspierać społeczeństwo czy mu pomagać.

Źródło informuje dalej, że firma przeprosiła za kampanię w oświadczeniu przesłanym do New York Post. „Jako marka działająca w prawie 120 krajach ponosimy odpowiedzialność za pomoc naszym społecznościom w potrzebie. (…) Przepraszamy za niezrozumienie zamiaru przypomnienia o znaczeniu dystansu międzyludzkiego w czasie epidemii”.

Nypost.com dodaje, że inne duże korporacje również wykorzystują pandemię koronawirusa do strategicznego umieszczania reklam. Coca-Cola zadebiutowała, pokazując logo z literami w większych niż dotąd odstępach, z hasłem „Pozostawanie w odosobnieniu to najlepszy sposób na utrzymanie jedności”, a Nike napisało na Twitterze: „Jeśli kiedykolwiek marzyłeś o grze dla milionów na całym świecie, teraz masz szansę. Graj w środku, graj dla świata”.

Źródło: twitter.com/m_bystrzycki

Źródło: twitter.com/nike

(kd)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Wybierz i posłuchaj