Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
0:00
-:--
1x
Szybkość odtwarzania
0.5
0.6
0.7
0.8
0.9
1
1.1
1.2
1.3
1.5
2
Volkswagen „wskrzesił” zmarłą piosenkarkę. Reklama wywołała kontrowersje. piosenkarka elis regina zmarła w 1982 roku w wieku 36 lat, ale nowa reklama volkswagena przedstawia ją w duecie z córką marią ritą – podaje theguardian.com. do stworzenia tego efektu wykorzystano sztuczną inteligencję. twarz kobiety wcielającej się w rolę brazylijskiej piosenkarki została przekształcona przez ai, by w filmie powstało wrażenie, że to elis regina w nim występuje. źródło: youtube.com/volkswagen do brasil. jak czytamy, produkcja wywołała debatę na temat etyki sztucznej inteligencji i wpływu tej technologii na przemysł muzyczny i społeczeństwo. oburzenie wywołał fakt, że elis regina carvalho costa sama nie mogła zaakceptować swojego ekranowego odrodzenia – czytamy. niektórzy krytycy przypominają, że piosenkarka, powszechnie znana jako elis, była zagorzałą przeciwniczką brazylijskiej dyktatury wojskowej w latach 1964-85, z którą volkswagen notorycznie współpracował – informuje źródło. okazuje się, że brazylijski organ nadzorujący reklamę – conar – ogłosił, że przeprowadzi dochodzenie w sprawie możliwego naruszenia etyki po otrzymaniu skarg kwestionujących słuszność stosowania takich metod „przywracania zmarłej osoby do życia”na ekranie. volkswagen bronił swojej reklamy – wskazuje źródło. „pomysł polegał na stworzeniu wyjątkowego momentu, który ponownie połączył jedną z największych piosenkarek w historii brazylijskiej muzyki i jej córkę marię ritę, współczesną ikonę”– przekazała firma, dodając, że produkcja miała poparcie rodziny piosenkarki. sprawę skomentował najstarszy syn elis, producent muzyczny joão marcello bôscoli, którego słowa cytuje źródło: „dlaczego ta kampania poruszyła ludzi? ponieważ postawiła ich twarzą w twarz z elis. i prawie każdy, kto jej słucha, czuje się poruszony – nawet jeśli jest to maska ai. to jest siła wielkiej muzyki: emocje, uczucia i pomysły”. jak wskazuje źródło, bôscoli wolał pozostawić głębsze analizy dotyczące wpływu sztucznej inteligencji na gatunek ludzki ekspertom. uznał jednak reklamę za triumf. w ciągu 10 dni od jej pierwszej emisji, wersja na youtubie została obejrzana ponad 16 mln razy, a piosenki elis reginy zostały odtworzone ponad 20 mln razy – dowiadujemy się. (af).
Piosenkarka Elis Regina zmarła w 1982 roku w wieku 36 lat, ale nowa reklama Volkswagena przedstawia ją w duecie z córką Marią Ritą – podaje theguardian.com. Do stworzenia tego efektu wykorzystano sztuczną inteligencję.
Twarz kobiety wcielającej się w rolę brazylijskiej piosenkarki została przekształcona przez AI, by w filmie powstało wrażenie, że to Elis Regina w nim występuje.
Źródło: youtube.com/Volkswagen do Brasil
Jak czytamy, produkcja wywołała debatę na temat etyki sztucznej inteligencji i wpływu tej technologii na przemysł muzyczny i społeczeństwo.
Oburzenie wywołał fakt, że Elis Regina Carvalho Costa sama nie mogła zaakceptować swojego ekranowego odrodzenia – czytamy. Niektórzy krytycy przypominają, że piosenkarka, powszechnie znana jako Elis, była zagorzałą przeciwniczką brazylijskiej dyktatury wojskowej w latach 1964-85, z którą Volkswagen notorycznie współpracował – informuje źródło.
Okazuje się, że brazylijski organ nadzorujący reklamę – Conar – ogłosił, że przeprowadzi dochodzenie w sprawie możliwego naruszenia etyki po otrzymaniu skarg kwestionujących słuszność stosowania takich metod „przywracania zmarłej osoby do życia”na ekranie.
Volkswagen bronił swojej reklamy – wskazuje źródło. „Pomysł polegał na stworzeniu wyjątkowego momentu, który ponownie połączył jedną z największych piosenkarek w historii brazylijskiej muzyki i jej córkę Marię Ritę, współczesną ikonę”– przekazała firma, dodając, że produkcja miała poparcie rodziny piosenkarki.
Sprawę skomentował najstarszy syn Elis, producent muzyczny João Marcello Bôscoli, którego słowa cytuje źródło: „Dlaczego ta kampania poruszyła ludzi? Ponieważ postawiła ich twarzą w twarz z Elis. I prawie każdy, kto jej słucha, czuje się poruszony – nawet jeśli jest to maska AI. To jest siła wielkiej muzyki: emocje, uczucia i pomysły”.
Jak wskazuje źródło, Bôscoli wolał pozostawić głębsze analizy dotyczące wpływu sztucznej inteligencji na gatunek ludzki ekspertom. Uznał jednak reklamę za triumf. W ciągu 10 dni od jej pierwszej emisji, wersja na YouTubie została obejrzana ponad 16 mln razy, a piosenki Elis Reginy zostały odtworzone ponad 20 mln razy – dowiadujemy się. (af)
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności
Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
Volkswagen „wskrzesił” zmarłą piosenkarkę. Reklama wywołała kontrowersje. piosenkarka elis regina zmarła w 1982 roku w wieku 36 lat, ale nowa reklama volkswagena przedstawia ją w duecie z córką marią ritą – podaje theguardian.com. do stworzenia tego efektu wykorzystano sztuczną inteligencję. twarz kobiety wcielającej się w rolę brazylijskiej piosenkarki została przekształcona przez ai, by w filmie powstało wrażenie, że to elis regina w nim występuje. źródło: youtube.com/volkswagen do brasil. jak czytamy, produkcja wywołała debatę na temat etyki sztucznej inteligencji i wpływu tej technologii na przemysł muzyczny i społeczeństwo. oburzenie wywołał fakt, że elis regina carvalho costa sama nie mogła zaakceptować swojego ekranowego odrodzenia – czytamy. niektórzy krytycy przypominają, że piosenkarka, powszechnie znana jako elis, była zagorzałą przeciwniczką brazylijskiej dyktatury wojskowej w latach 1964-85, z którą volkswagen notorycznie współpracował – informuje źródło. okazuje się, że brazylijski organ nadzorujący reklamę – conar – ogłosił, że przeprowadzi dochodzenie w sprawie możliwego naruszenia etyki po otrzymaniu skarg kwestionujących słuszność stosowania takich metod „przywracania zmarłej osoby do życia”na ekranie. volkswagen bronił swojej reklamy – wskazuje źródło. „pomysł polegał na stworzeniu wyjątkowego momentu, który ponownie połączył jedną z największych piosenkarek w historii brazylijskiej muzyki i jej córkę marię ritę, współczesną ikonę”– przekazała firma, dodając, że produkcja miała poparcie rodziny piosenkarki. sprawę skomentował najstarszy syn elis, producent muzyczny joão marcello bôscoli, którego słowa cytuje źródło: „dlaczego ta kampania poruszyła ludzi? ponieważ postawiła ich twarzą w twarz z elis. i prawie każdy, kto jej słucha, czuje się poruszony – nawet jeśli jest to maska ai. to jest siła wielkiej muzyki: emocje, uczucia i pomysły”. jak wskazuje źródło, bôscoli wolał pozostawić głębsze analizy dotyczące wpływu sztucznej inteligencji na gatunek ludzki ekspertom. uznał jednak reklamę za triumf. w ciągu 10 dni od jej pierwszej emisji, wersja na youtubie została obejrzana ponad 16 mln razy, a piosenki elis reginy zostały odtworzone ponad 20 mln razy – dowiadujemy się. (af).