Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Starbucks pozwany za wprowadzenie w błąd konsumentów. grupa konsumentów złożyła pozew przeciwko firmie starbucks – podaje independent.co.uk. jak czytamy, firma sugeruje, że jej produkty pochodzą z etycznych źródeł, co zdaniem klientów nie jest zgodne z prawdą. w pozwie organizacja national consumers league przytoczyła informacje z mediów o nadużyciach na plantacjach dostarczających kawę i herbatę do starbucksa. grupa stwierdziła, że doniesienia wzbudzają wątpliwości co do komunikatu na opakowaniach produktów marki, według którego „firma jest zaangażowana w etyczne pozyskiwanie kawy” – wyjaśnia źródło. konsumenci odnieśli się również do incydentu z 2022 roku, w którym policja uratowała 17 pracowników – w tym trzech nastolatków – z farmy kawy w brazylii, gdzie zmuszano ich do pracy na zewnątrz bez sprzętu ochronnego i podnoszenia 130-kilogramowych worków z kawą – czytamy. grupa powołuje się także na raport bbc z 2023 roku, który ujawnił szerzące się wykorzystywanie seksualne i wyczerpujące warunki pracy na plantacji herbaty james finlay w kenii. firma była wówczas dostawcą starbucksa – zwraca uwagę źródło. starbucks oświadczył, że jest świadomy pozwu i będzie „stanowczo bronić się przed zarzutami”. firma dodała, że „traktuje takie roszczenia poważnie i aktywnie współpracuje z farmami, aby upewnić się, że przestrzegają jej standardów” – przekazuje źródło. jak czytamy dalej, marka kupuje około 3 proc. światowej kawy. firma twierdzi, że współpracuje z plantatorami w ponad 30 krajach. źródło zauważa, że starbucks opracował wytyczne dotyczące etycznego pozyskania surowców w 2004 roku i korzysta z usług stron trzecich w celu weryfikacji warunków u swoich dostawców. marka oświadczyła, że „nie toleruje pracy dzieci i wymaga od rolników zapewnienia bezpiecznego, uczciwego i humanitarnego środowiska”. jednak według national consumers league starbucks wprowadza konsumentów w błąd, nie wyjaśniając, że jego program certyfikacji nie gwarantuje etycznego zaopatrzenia – czytamy dalej. jak informuje źródło, grupa zwraca się do sądu o powstrzymanie starbucksa przed stosowaniem wprowadzających w błąd reklam i zobowiązanie go do przeprowadzenia korygującej kampanii. (af).
Grupa konsumentów złożyła pozew przeciwko firmie Starbucks – podaje independent.co.uk. Jak czytamy, firma sugeruje, że jej produkty pochodzą z etycznych źródeł, co zdaniem klientów nie jest zgodne z prawdą.
W pozwie organizacja National Consumers League przytoczyła informacje z mediów o nadużyciach na plantacjach dostarczających kawę i herbatę do Starbucksa. Grupa stwierdziła, że doniesienia wzbudzają wątpliwości co do komunikatu na opakowaniach produktów marki, według którego „firma jest zaangażowana w etyczne pozyskiwanie kawy” – wyjaśnia źródło.
Konsumenci odnieśli się również do incydentu z 2022 roku, w którym policja uratowała 17 pracowników – w tym trzech nastolatków – z farmy kawy w Brazylii, gdzie zmuszano ich do pracy na zewnątrz bez sprzętu ochronnego i podnoszenia 130-kilogramowych worków z kawą – czytamy.
Grupa powołuje się także na raport BBC z 2023 roku, który ujawnił szerzące się wykorzystywanie seksualne i wyczerpujące warunki pracy na plantacji herbaty James Finlay w Kenii. Firma była wówczas dostawcą Starbucksa – zwraca uwagę źródło.
Starbucks oświadczył, że jest świadomy pozwu i będzie „stanowczo bronić się przed zarzutami”. Firma dodała, że „traktuje takie roszczenia poważnie i aktywnie współpracuje z farmami, aby upewnić się, że przestrzegają jej standardów” – przekazuje źródło.
Jak czytamy dalej, marka kupuje około 3 proc. światowej kawy. Firma twierdzi, że współpracuje z plantatorami w ponad 30 krajach.
Źródło zauważa, że Starbucks opracował wytyczne dotyczące etycznego pozyskania surowców w 2004 roku i korzysta z usług stron trzecich w celu weryfikacji warunków u swoich dostawców. Marka oświadczyła, że „nie toleruje pracy dzieci i wymaga od rolników zapewnienia bezpiecznego, uczciwego i humanitarnego środowiska”.
Jednak według National Consumers League Starbucks wprowadza konsumentów w błąd, nie wyjaśniając, że jego program certyfikacji nie gwarantuje etycznego zaopatrzenia – czytamy dalej.
Jak informuje źródło, grupa zwraca się do sądu o powstrzymanie Starbucksa przed stosowaniem wprowadzających w błąd reklam i zobowiązanie go do przeprowadzenia korygującej kampanii. (af)