Trwają przygotowania do III ogólnopolskiej kampanii informacyjno-edukacyjnej na rzecz hospicjów „Hospicjum to też Życie”. Organizatorem akcji jest Fundacja Hospicyjna z Gdańska, która zamierza skłonić społeczeństwo polskie do refleksji na tematy związane z ostatnim etapem życia. Tegoroczna kampania ma sprowokować publiczną dyskusję o żałobie i potrzebie wsparcia dla osób, które straciły bliskich.
Główne tematy tegorocznej akcji to: osierocenie i strata, proces żałoby, formy towarzyszenia i wsparcia osieroconym, ze szczególnym uwzględnieniem problemów, jakie dotykają osierocone rodziny, dzieci i młodzież. W październiku i listopadzie na polskich ulicach pojawią się billboardy i citylighty oraz plakaty promujące kampanię. Akcja skierowana jest nie tylko do rodzin pacjentów hospicyjnych, ale również do grupy bliskich ofiar wypadków, nagłych zgonów.
Kampania dostarczy im praktycznych informacji na temat miejsc, gdzie mogą otrzymać specjalistyczne wsparcie w tak trudnym okresie życia. Ośrodki, które włączą się w przedsięwzięcie, przeprowadzą publiczne spotkania i debaty dotyczące żałoby. Ich zadaniem będzie również stworzenie lub poszerzenie form pomocy osieroconym (grupy wsparcia, pomoc indywidualna, materialna, integracja), które trwać będą również po zakończeniu akcji, jako efekt długofalowy. Temu służyć będzie m.in. fundusz grantów, który zostanie utworzony dzięki ogólnopolskiej zbiórce publicznej, jaka zostanie przeprowadzona podczas trwania kampanii. Więcej informacji na stronie internetowej.


