PRokultura 2007 to nowy program szkoleniowo – rozwojowy Narodowego Centrum Kultury w zakresie upowszechniania PR-u w działalności kulturalnej. Adresowany jest do menedżerów instytucji kultury, organizacji pozarządowych i małych przedsiębiorców działających w sektorze kultury. Celem PRokultury jest podniesienie kwalifikacji kadr zarządu i specjalistów ds. PR-u instytucji i organizacji kultury oraz popularyzacja wśród nich public relations jako sztuki profesjonalnego, wielotorowego komunikowania mającego zasadniczy wpływ m.in. na sponsoring i fundrising, z uwzględnieniem specyfiki funkcjonowania kultury samorządowej, pozarządowej oraz małej przedsiębiorczości.
PRokultura 2007 to dwa typy szkoleń dla specjalistów PR instytucji kultury (podstawowe i zaawansowane), coaching grupowy dla wybranych organizacji, doradztwo w zakresie PR, internetowe forum animatorów kultury oraz regionalne debaty medialne pt. „Dziura czy kultura”.
Celem tych ostatnich jest uzyskanie wyższego pozycjonowania wiadomości ze sfery kultury w mediach regionalnych (kosztem przysłowiowej dziury w drodze), a także usprawnienie wzajemnej współpracy dziennikarzy i osób odpowiedzialnych za PR instytucji kultury. Program potrwa do końca 2007 roku. PRoto objęło program patronatem medialnym. (ml)


