Koncert Lenny’ego Kravitza, 2. Festiwal Muzyki Filmowej oraz Festiwal Sztuk Audiowizualnych Art Boom to trzy wydarzenia promujące Kraków w najnowszej ogólnopolskiej kampanii pod hasłem „Kraków wart jest zaliczenia!”. Kampania, organizowana przez Krakowskie Biuro Festiwalowe, potrwa do końca czerwca i obejmie outdoor oraz działania z zakresu BTL.
Akcja ta jest częścią projektu „ 6 zmysłów” promującego Kraków jako miejsce wydarzeń kulturalnych na światowym poziomie. Na billboardach i citylightach w największych ośrodkach akademickich w Polsce (Kraków, Wrocław, Trójmiasto, Łódź, Warszawa, Poznań i GOP) zawisły plakaty z motywem Lajkonika i stylizowanymi postaciami: Gandalfa (nawiązującym do plenerowego pokazu „Władcy Pierścieni. Dwie Wieże” podczas 2. Festiwalu Muzyki Filmowej), Lenny’ego Kravitza (zapowiadającym bezpłatny koncert artysty podczas Wianków) i modelki ubranej w konstrukcję przypominającą instalację sztuki współczesnej (zachęcający do uczestnictwa w Festiwalu Sztuk Wizualnych Art Boom, 12-22 czerwca).
Oprócz outdooru, w kampanii wykorzystano także działania z zakresu BTL. Ulotki w formie indeksu (gdzie w miejsce obowiązkowych przedmiotów do zaliczenia wpisano nazwy krakowskich wydarzeń kulturalnych) i zwolnienia lekarskiego z hasłem przewodnim „Kraków wart jest zaliczenia”, podpisane przez Prezydenta Krakowa Jacka Majchrowskiego, są dystrybuowane przed uczelniami i miejscami odwiedzanymi przez studentów w całej Polsce. Z kolei w akademikach pojawiły się zawieszki na drzwi z hasłem „Nie ma mnie, zaliczam w Krakowie”. Dodatkowo, plakaty z trzema layoutami oraz ulotki i zawieszki pojawią się w krakowskich salonach sieci Empik. Specjalnie dla potrzeb kampanii uruchomiona zostanie także podstrona na Miejskiej Prezentacji Internetowej Magiczny Kraków. Akcja zostanie wsparta kampanią bannerową w Internecie.
Kampania powstała we współpracy z agencją TBWA Telescope, strukturą dedykowaną do promocji sztuki i kampanii prospołecznych. Autorem kreacji jest zespół agencji Tippingpoint wchodzącej w skład grupy TBWA. Za planowanie i zakup mediów odpowiada dział promocji Krakowskiego Biura Festiwalowego. (kk)





