Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Wywiad z Dariuszem Chołostem. o wynikach badania fahrenheit pr redakcja proto rozmawia z dariuszem chołostem, prezesem firmy badawczej pretendent. redakcja: co pana najbardziej zaskoczyło w trakcie badania fahrenheit pr jak i po przeanalizowaniu materiału? dariusz chołost: zaskoczeniem są bardzo dobre nastroje i planowany popyt na usługi pr. firmy nie uległy emocjom. mimo światowego kryzysu polska branża pr (w tym nawet agencje sieciowe) patrzy optymistycznie w przyszłość. trudna sytuacja nastąpi jeśli następne badanie pokaże zmianę tego trendu. organizacje oczywiście będą szukały oszczędności w tym m.in. w kadrze co może się odbić negatywnie na jakości usług. klienci niestety nie będą ryzykować i postawią na dobre jakościowe usługi. w czasach kryzysu nie stać ich na marnowanie wydatków. red.: jakie informacje o rynku pr będzie można uzyskać przy cykliczności badania? dch: celem powstania indeksu było pokazanie całej branży pr w obecnej sytuacji na rynku. nie ma w tej chwili na rynku w polsce cyklicznego narzędzia które pozwalałoby ocenić co się dzieje w organizacjach pod kątem dynamiki obrotów czy też obecnej kondycji firm. sądzimy iż fahrenheit pr zapełni tę lukę. firmy będą miały punkt odniesienia czy w ich organizacjach jest lepiej czy gorzej odnosząc to do średniej branży. red.: dlaczego przy badaniu fahrenheit pr zdecydowali się państwo na metodę wywiadu telefonicznego? dch: kadra zarządzająca nie ma czasu na spotkania face to face. wspólnie z proto i zfpr wybraliśmy metodę wywiadu telefonicznego. jest to badanie bardzo szybkie i pozwala w krótkim okresie czasu lepiej zanalizować pewne trendy. red.: jak pan ocenia wyniki pierwszego badana fahrenheit pr? dch: przede wszystkim jestem zaskoczony dobrym wskaźnikiem odpowiedzi wśród firm. w trakcie przygotowania projektu mieliśmy dużo niepewności czy branża odpowie nam na pytania postawione w ankiecie. myślę iż jak na pierwsze badanie jest to sukces wszystkich partnerów uczestniczących w projekcie. za co oczywiście w imieniu jego autorów – dziękuje. red.: czy agencje pr doceniają rolę badań? dch: myślę iż agencje pr zawsze doceniały badania. gorzej wygląda to na poziomie budżetów i potrzeb samych ostatecznych klientów. nie raz spotykamy się z opiniami iż badań nie chcą właśnie oni. ważna jest tutaj rola samych agencji które powinny pokazywać efekty wykorzystania badań rynkowych np. w badaniach wizerunkowych.
O wynikach badania Fahrenheit PR redakcja PRoto rozmawia z Dariuszem Chołostem, prezesem firmy badawczej Pretendent.
Redakcja: Co Pana najbardziej zaskoczyło w trakcie badania Fahrenheit PR jak i po przeanalizowaniu materiału?
Dariusz Chołost: Zaskoczeniem są bardzo dobre nastroje i planowany popyt na usługi PR. Firmy nie uległy emocjom. Mimo światowego kryzysu polska branża PR (w tym nawet agencje sieciowe) patrzy optymistycznie w przyszłość. Trudna sytuacja nastąpi jeśli następne badanie pokaże zmianę tego trendu. Organizacje oczywiście będą szukały oszczędności w tym m.in. w kadrze co może się odbić negatywnie na jakości usług. Klienci niestety nie będą ryzykować i postawią na dobre jakościowe usługi. W czasach kryzysu nie stać ich na marnowanie wydatków.
Red.: Jakie informacje o rynku PR będzie można uzyskać przy cykliczności badania?
DCh: Celem powstania indeksu było pokazanie całej branży PR w obecnej sytuacji na rynku. Nie ma w tej chwili na rynku w Polsce cyklicznego narzędzia które pozwalałoby ocenić co się dzieje w organizacjach pod kątem dynamiki obrotów czy też obecnej kondycji firm. Sądzimy iż Fahrenheit PR zapełni tę lukę. Firmy będą miały punkt odniesienia czy w ich organizacjach jest lepiej czy gorzej odnosząc to do średniej branży.
Red.: Dlaczego przy badaniu Fahrenheit PR zdecydowali się Państwo na metodę wywiadu telefonicznego?
DCh: Kadra zarządzająca nie ma czasu na spotkania face to face. Wspólnie z Proto i ZFPR wybraliśmy metodę wywiadu telefonicznego. Jest to badanie bardzo szybkie i pozwala w krótkim okresie czasu lepiej zanalizować pewne trendy.
Red.: Jak Pan ocenia wyniki pierwszego badana Fahrenheit PR?
DCh: Przede wszystkim jestem zaskoczony dobrym wskaźnikiem odpowiedzi wśród firm. W trakcie przygotowania projektu mieliśmy dużo niepewności czy branża odpowie nam na pytania postawione w ankiecie. Myślę iż jak na pierwsze badanie jest to sukces wszystkich partnerów uczestniczących w projekcie. Za co oczywiście w imieniu jego autorów – dziękuje.
Red.: Czy agencje PR doceniają rolę badań?
DCh: Myślę iż agencje PR zawsze doceniały badania. Gorzej wygląda to na poziomie budżetów i potrzeb samych ostatecznych klientów. Nie raz spotykamy się z opiniami iż badań nie chcą właśnie oni. Ważna jest tutaj rola samych agencji które powinny pokazywać efekty wykorzystania badań rynkowych np. w badaniach wizerunkowych.